Noen som har fått tidlig ul?

LilleTuppa

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei! Jeg er egentlig veldig usikker på hvor langt på vei jeg er.
Jeg tok cb digital med ukesindikator i går på ettermiddagsurin og den viste da 1-2. Men utfra terminkalkulator er jeg nå 4 uker, men en app jeg har viser 5 uker.

Skal det være mulig å bli mer forvirret nå?

Så er det noen har som har fått tidlig ul for å sette litt mer presist hvor langt på vei man er?

Skal til legen i morgen, men jeg er for nyskjerrig til å ventelaughing7

Hei! Jeg er egentlig veldig usikker på hvor langt på vei jeg er.
Jeg tok cb digital med ukesindikator i går på ettermiddagsurin og den viste da 1-2. Men utfra terminkalkulator er jeg nå 4 uker, men en app jeg har viser 5 uker.

Skal det være mulig å bli mer forvirret nå?

Så er det noen har som har fått tidlig ul for å sette litt mer presist hvor langt på vei man er?

Skal til legen i morgen, men jeg er for nyskjerrig til å ventelaughing7

Jeg har bestilt privat UL (05.11) Da er jeg ca 6+6
Dette er vel mer for å konstatere at det er noe der.. ;)

Jeg har bestilt privat UL (05.11) Da er jeg ca 6+6
Dette er vel mer for å konstatere at det er noe der.. ;)
Ja okei! Så man må egentlig bestille privat? Får høre med legen i morgen!
Om han ikke er veldig grei, så får jeg bestille meg privat ul selv :D

Ja okei! Så man må egentlig bestille privat? Får høre med legen i morgen!
Om han ikke er veldig grei, så får jeg bestille meg privat ul selv :D

Ja, ser jo ikke problemet hvis han har UL utstyr på legekontoret. Det har ikke min lege hos seg, derfor bestilte jeg bare privat.

Venter på svar fra henvisning som legen sendte ang ønske om tidlig ul. Får jeg avslag, bestiller vi privat :)

1-2uker på cbd er jo det samme som 4 uker for cbd regner fra befruktning altså eggløsning, mens vanlig gravid uker regnes fra første dag i siste menstruasjon ;) mine to apper viser litt forskjellig de også for det går på hvordan de regner ut ting og noen viser fullgåtte uker mens en annen kan vise hvilken uke du er i, og da blir det en uke forskjell ;)

Hvis du bare er litt bestemt og for eksempel sier til legen at du er bekymra så skal du få tidlig ul :) jeg fikk det sist jeg gikk gravid, men det var mer fordi første svangerskap var en SA.

takk for tips! Jeg skal jo også egentlig få mye mer oppfølging i dette svangerskapet pga nr 1 er prematur og endte i katastrofe snitt. Får håpe legen er i det gode hjørnet i morgen :D

Jeg fikk henvisning til tidlig ul pga tidligere SA'er :) han hadde skrevet i henvisninga at jeg skulle ha ul-time innen 2-3 uker :)

Jeg fikk henvisning til tidlig ul pga tidligere SA'er :) han hadde skrevet i henvisninga at jeg skulle ha ul-time innen 2-3 uker :)

Man får jo ikke tidlig ul, med mindre det er noe spesielt, som f.eks sa'er. Ellers må man betale selv for å stille nysgjerrigheten :)

Som en skrev over: clearblue viser tid siden unnfangelse. Terminkalkulator viser tid på svangerskap regnet fra første dag i siste menstruasjon. Oftest legges det på 14 dager i terminkalkulatorer, altså vil svangerskapslengde med 3-4 uker vise 1-2 uker på clearblue. App'er regner ofte litt ulik svangerskapslengde (norsk standard er annerledes enn svensk og amerikansk), derfor kan du f.eks være 4+5 i én app og 5+0 i en annen.

Lykke til på ul :)

Jeg har bestilt en privat UL.
Jeg kunne nok fått en henvisning etter flere SA, men jeg gidd ikke styre med fastlege osv enda :-P lat som jeg er..

Nei betalte selv med min første. Men det var rett og slett fordi vi begynte å tenke på tvillinger! Hehe. Men er det noen av dere som har vært borti oppfølgingen med svangerskap etter å ha fått en prematur?

Merker egentlig nå at jeg er rimelig stresset over dette svangerskapet pga hvordan det endte sist!

Har fått time til tidlig UL for å finne ut hvor langt jeg er på vei. Vi har prøvd lenge og jeg har svært ustabile sykluser. Så fastlegen mente at det ikke ble riktig å gå ut fra siste mens☺️

Nei betalte selv med min første. Men det var rett og slett fordi vi begynte å tenke på tvillinger! Hehe. Men er det noen av dere som har vært borti oppfølgingen med svangerskap etter å ha fått en prematur?

Merker egentlig nå at jeg er rimelig stresset over dette svangerskapet pga hvordan det endte sist!
Bare be om bedre oppfølging denne gangen og fortell om bekymringene dine! :)

Back
Topp