Noen som har fått possitiv test seint?

Lillemy~

Blir kjent med forumet
Hei fine! Jeg er 4 dager forsinket men blendahvite tester..har tatt blodprøve hos legen idag men kan ikke forvente noe svar før på mandag. Jeg pleier aldri å være sein, brukere snarere å få mensen kanskje 1 dag før forventet. Mister håpet da alle hjemmetester til nå har vært negative.. noen her som har opplevd å få sein possitv graviditetstest?

Hei fine! Jeg er 4 dager forsinket men blendahvite tester..har tatt blodprøve hos legen idag men kan ikke forvente noe svar før på mandag. Jeg pleier aldri å være sein, brukere snarere å få mensen kanskje 1 dag før forventet. Mister håpet da alle hjemmetester til nå har vært negative.. noen her som har opplevd å få sein possitv graviditetstest?
Hei! Hvis du faktisk er 4 dager forsinket så burde du hatt positiv test til nå (finnes garantert unntak her, men jeg mener man i 99,9% av tilfellene skal ha positiv test så sent). Kan det derimot skje at du har hatt eggløsning senere enn antatt og at du faktisk ikke er 4 dager forsinket? :)

Last edited:
Hei! Hvis du faktisk er 4 dager forsinket så burde du hatt positiv test til nå (finnes garantert unntak her, men jeg mener man i 99,9% av tilfellene skal ha positiv test så sent). Kan det derimot skje at du har hatt eggløsning senere enn antatt og at du faktisk ikke er 4 dager forsinket? :)
Det er jeg usikker på, har god track på syklusen min med hjelp av flo. Syklusen min pleier å være på 25-28 dager, sist var den 25. så det kan jo være, men faktum er da enda att jeg er på dag 33 i syklusen idag:angelic:derfor jeg hadde håp om noen har opplevd lignende å bare fått possitiv test seint, vi har prøvd i over 2 år nå. Så om mensen plutselig skulle forsvinne i tilegg skulle jo bare mangle:joyful:

Det er jeg usikker på, har god track på syklusen min med hjelp av flo. Syklusen min pleier å være på 25-28 dager, sist var den 25. så det kan jo være, men faktum er da enda att jeg er på dag 33 i syklusen idag:angelic:derfor jeg hadde håp om noen har opplevd lignende å bare fått possitiv test seint, vi har prøvd i over 2 år nå. Så om mensen plutselig skulle forsvinne i tilegg skulle jo bare mangle:joyful:
Flo appen er en god hjelpende hånd, men den er ikke nødvendigvis korrekt.
Dersom du ikke har tatt eggløsningstester, kan det egentlig være at eggløsning ble forsinket av det som kan være mange forskjellige grunner.

Når jeg ble gravid denne gangen så mente flo at jeg hadde eggløsning en hel uke før jeg faktisk hadde. Flo mente jeg hadde eggløsning høyst sannsynlig 28 september, jeg hadde faktisk eggløsning den 5 oktober.

Syklusen min før det så skjedde eggløsning FØR flo mente det skulle skje.

Så flo er fin den, den er bare ikke alltid helt presis

Er mange faktorer som kjemisk graviditet/SA, stress, sykdom, for lite næring/væske osv osv som kan utsette både eggløsning og menstruasjon

Det @Stressaførstegangsmamma sier :) Å tracke en syklus i en app er dessverre ikke særlig sikkert (men et hjelpemiddel). Det er faktisk ikke engang eggløsningstester, fordi de kun indikerer at eggløsning er på vei, men ikke at egget faktisk slipper. Og selv om mange sier at syklusen er som ei klokke, er den ikke alltid det. Det er faktisk lettere å kjenne det på kroppen, men det er jo bare gitt at man faktisk har fysiske symptomer på eggløsning, det er veldig individuelt.

Har også opplevd at eggløsningstester og temping (som er mer sikkert) ikke har vist samme dag for eggløsning. Jeg begynte å tempe da jeg syntes at kroppens symptomer ikke stemte overens med el-testene. Først da jeg gikk over til temping ble jeg enig med meg selv.

Jeg håper allikevel at det er en spire på vei hos deg, og at eggløsningen bare var forsinket denne gangen.

Vil føye til at min gynekolog mente at graviditetstestene ikke alltid var å stole på. Og det finnes de som får positivt svar sent, så håpet er ikke ute før mensen evt. kommer, men vi får håpe den ikke dukker opp ;-)

Back
Topp