Noen som har fått påvist streptokokker B?

Aprilbabyen vår

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er andré gangs fødende og har nylig fått påvist streptokokker B fra legen. Men pga corona og krise på lege kontoret, så kunne ikke legen fortelle hva det ville si for meg og den lille i magen. Etter masse skrekk lesing på nettet så er jeg fryktelig bekymret for hele hendelsesforløpet med fødsel og den infeksjonen som KAN komme. Mest for babyen sin del, siden det står at det kan være dødelig og at noen har dødd som følge av dette...

Er det noen som har hatt dette før? Hvordan gikk det for dere og den lille?

Hei!

Jeg er andré gangs fødende og har nylig fått påvist streptokokker B fra legen. Men pga corona og krise på lege kontoret, så kunne ikke legen fortelle hva det ville si for meg og den lille i magen. Etter masse skrekk lesing på nettet så er jeg fryktelig bekymret for hele hendelsesforløpet med fødsel og den infeksjonen som KAN komme. Mest for babyen sin del, siden det står at det kan være dødelig og at noen har dødd som følge av dette...

Er det noen som har hatt dette før? Hvordan gikk det for dere og den lille?

Jeg hadde det i forrige svangerskap. De fant det tilfeldigvis ut etter at de dyrket en urinprøve. Det ble ikke gjort noe med det før fødselen. Måtte ha antibiotika intravenøst gjennom fødselen. Fikk beskjed om at det ikke var farlig for barnet så lenge jeg fikk antibiotika gjennom fødselen. Dette er ganske vanlig og jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg :happy:

Jeg hadde det i forrige svangerskap. De fant det tilfeldigvis ut etter at de dyrket en urinprøve. Det ble ikke gjort noe med det før fødselen. Måtte ha antibiotika intravenøst gjennom fødselen. Fikk beskjed om at det ikke var farlig for barnet så lenge jeg fikk antibiotika gjennom fødselen. Dette er ganske vanlig og jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg :happy:

Åhh virkelig godt å høre det fra deg! Tusen takk for at du svarte!
Så du rakk å ankomme føden og få intravenøst antibiotika før babyen var ute?

Åhh virkelig godt å høre det fra deg! Tusen takk for at du svarte!
Så du rakk å ankomme føden og få intravenøst antibiotika før babyen var ute?
Bare hyggelig :happy: Ikke kjekt å være nervøs og redd. Jeg hadde rier fra fredag til søndag før jenta mi kom natt til mandag, så kan vel si jeg hadde veldig god tid til å få antibiotika :hilarious: tror de startet den på ca 4 cm åpning.

Sniker.
Jeg hadde det også forrige graviditet, og fikk beskjed om at jeg skulle legge meg ned hvis vannet gikk. Vannet gikk ikke før på sykehuset, og fødselen min gikk ganske så fort. Husker ikke om det ble satt inn noen tiltak på sykehuset, for jeg fikk med meg svært lite av det som skjedde rundt meg :p men det var aldri noe styr rundt dette. Enig med det som ble skrevet over; det er ganske vanlig, så du skal bare ta det med ro nå som helsepersonellet vet om det :)

Jeg har det no :) har termin i juni da ! Men har fått beskjed om at det e ytterst skjeldent det går over på barnet å at ca 30% av fødende har det, så det er ganske mange .
Men jeg hadde en styrt fødsel sist og kan regne med enda raskere denne gang så er ikke sikkert jeg rekker antibiotika :-/ men stresset veldig over det når jeg først fikk beskjed . Men velger å tro på at dette er noe de har kontroll på :-) :-)

Back
Topp