Noen som har fått påvist streptokokker b?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Jeg trodde vannet gikk her for en uke siden og fikk i den forbindelse en test fra skjeden som visste etter dyrking at jeg har streptokokker b i skjeden. Lite hyggelig var det å google dette. Vannet hadde ikke gått men det var en fare for at det kunne være en sprekk de ikke klarte å se på ul. (Takk for den) fra den dagen har jeg gått og bekymret meg for at ting skal skje og etter påvist bakterie så leser jeg at folk med dette har født tidlig osv.

Har noen andre her fått det påvist evnt hatt det tidligere?

Ingen personlig erfaring sånn sett, men har vært med å forløse mange med påvist GBS. Har aldri opplevd at noen av barna har blitt syke (mindre enn 1% av disse barna blir alvorlig syke), og ingen av de jeg har møtt har født spesielt tidlig heller.
Nesten alle er vi bærere av GBS, det er en del av normalfloraen vår. Det rapporteres vel med 2-3 dødsfall blant babyer årlig som følge av GBS-infeksjon (av ca 55000 fødte). Så sjansen er minimal for at noe alvorlig skal skje[emoji6]
Da er sjansen faktisk større for å få en av genfeilene nyfødte testes for , så ville prøvd å ta det helt rolig i forhold til dette [emoji846]

Jeg fikk påvist GBS, null stress.
Jeg fikk antibiotika under fødselen og det var det.

Jeg fikk det påvist i urinprøve 7 dager over termin forrige svangerskap, og ble satt i gang 12 dager over, fikk da antibiotika intravenøst under fødsel.
Denne gangen fikk jeg det påvist for en mnd siden, ca 18 uker, og fikk stigende symptomer på urinveisinfeksjon og en fem dagers antibiotika-kur. Jordmor på ul sa det er veldig vanlig og ingenting å bekymre seg noe særlig for, uansett om man behandler vil det mest sannsynlig komme tilbake, men får nok antibiotika under fødsel denne gangen også.

Jeg fikk påvist det da jeg hadde uvi forrige svangerskap. Fikk antibiotika intravenøst under fødselen :)

Back
Topp