noen som har fått påvist korona, og har/ skal føde snart?

ViVilla

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Har vært i nærkontakt med en person som har vist seg å ha korona, 5 dager etterpå har luktesansen min forsvunnet, feberen begynner å stige, tyngre å puste og halsen klør. Har tatt test uten å fått svar enda, men er ganske så overbevist om at den prøven kommer tilbake positiv.

Er i uke 37, og er stygt redd for at jeg har symptomer og/ eller er i karantene ved fødsel. Det betyr isolasjon :bag:

Er det noen som er i lignende situasjon? Babyen har vokst lite de siste ukene, men ligger heldigvis innenfor referanseområdet. Skal egentlig på kontroll i neste uke, men redd de ikke tør å ta meg inn med symptomer og eventuell smitte. Fødsel og barsel er allerede snudd på hode, så å føde på isolasjon er ikke verdens undergang. Er også litt bekymret for om pusten skal bli verre til fødsel, det er allerede tungt nok nå. Redd det skal bli alt for anstrengende å puste når smertene står på, eller meningsfall hos baby.

Håper selvfølgelig testen kommer tilbake negativ, eventuelt at jeg er ferdig med sykdom og karantene før babyen kommer. Men, greit å forberede seg på det verste :angelic: Skal ta kontakt med føden så fort prøven er klar, men pr nå er det ingen gravide/ fødende tilknyttet føden i kommunen/ sykehuset. Dermed har de nok lite erfaring med mitt tilfelle.

Etter hva jeg har lest så skal du fremdeles få oppfølging selv om du er syk. De tar ekstra tiltak for å beskytte seg selv. Nå sier de jo at det ikke er noen spesiell grunn for at gravide skal bli noe spesielt syke og at man ikke er i risikogruppen, men med litt nedsatt immunforsvar så vet man jo aldri hvor mye man reagerer. Jeg krysser fingrene for deg og håper på det beste! Dersom du skulle bli dårlig så ta heller å kontakt sykehuset en gang for mye enn for lite! Masse god bedring! <3 Jeg ville også ringt å spurt angående kontroll, så vet du hva du skal gjøre. Får håpe det er en vanlig forkjølelse!

liten oppdatering! den kom tilbake negativ, men legen ville ta en ny da han mistenker at den var falsk negativ (altså at den ble tatt feil eller for tidelig). MEN! symptomene har lettet litt, så håååper det er noe annet som har feilet meg.

var i kontakt med føden som tok meg inn på kontroll. følte jeg satte hele sykehuset i sving :angelic: lille hadde vokst til over gjennomsnittet nå, å så sunn og frisk ut på alle måter :Heartpink

De fant noe på blodprøvene som gjør at de må sette fødsel i gang neste uke, så det blir nok på isolat på meg uansett korona eller ei, da jeg må være en uke symptomfri. Litt kjedelig, men så utrolig godt å tenke på at jeg får møte lille gull i løpet av kort tid! Da skal jeg heller bite i meg isolat og gule frakker :-)

Så bra at du føler deg bedre! Var kanskje positivt dette da slik at de fikk oppdaget det med blodprøvene :). Satser på at neste prøve også kommer tilbake negativ, så må du ha masse lykke til med fødsel neste uke <3

Så bra at du føler deg bedre! Var kanskje positivt dette da slik at de fikk oppdaget det med blodprøvene :). Satser på at neste prøve også kommer tilbake negativ, så må du ha masse lykke til med fødsel neste uke <3

for all del! tusen takk for det :Heartred

Hei :)

Hvordan går det med deg/dere? :Heartred
Da symptomene var borte når jeg skulle ta ny test så ikke legen behovet med å ta ny likevel, og jeg var bare i karantene en dag etter symptomslutt. Så det var jo egentlig helt fantastisk! Satt selv med en dårlig følelse om at det var stor sjans for at jeg hadde corona, så levde deretter frem til fødsel. På sykehuset forholdt de seg til negativ test, selvom jeg informerte om situasjonen.

Uansett hadde nok fødselen blitt relativt lik, fødende ble «isolert» på rommene sinne grunnet generelle coronatiltak, og avdelingen sto litt på vent. Eneste forskjellen tror jeg var at ingen gikk med gule frakker.

Nå sitter jeg i sofaen med en nydelig liten prinsesse, og fikk en veldig fin fødselsopplevelse :Heartpink

Da symptomene var borte når jeg skulle ta ny test så ikke legen behovet med å ta ny likevel, og jeg var bare i karantene en dag etter symptomslutt. Så det var jo egentlig helt fantastisk! Satt selv med en dårlig følelse om at det var stor sjans for at jeg hadde corona, så levde deretter frem til fødsel. På sykehuset forholdt de seg til negativ test, selvom jeg informerte om situasjonen.

Uansett hadde nok fødselen blitt relativt lik, fødende ble «isolert» på rommene sinne grunnet generelle coronatiltak, og avdelingen sto litt på vent. Eneste forskjellen tror jeg var at ingen gikk med gule frakker.

Nå sitter jeg i sofaen med en nydelig liten prinsesse, og fikk en veldig fin fødselsopplevelse :Heartpink

Så fint å høre at alt gikk så bra! Nå ble jeg lettet:love7
Da får du ha masse lykke til videre med den lille prinsessen!:Heartred

Back
Topp