Noen som har fått oxynorm fra sykehuset?

meg123

Betatt av forumet
Noen her som har fått oxynorm og panodil fra sykehuset? Jeg fikk det nemlig fra sykehuset da jeg var innlagt. Når jeg googler så står det jo at gravide ikke ta dette. Jeg er i uke 39.
 
Noen her som har fått oxynorm og panodil fra sykehuset? Jeg fikk det nemlig fra sykehuset da jeg var innlagt. Når jeg googler så står det jo at gravide ikke ta dette. Jeg er i uke 39.
Leste litt på det fordi du spurte. Jeg ser det står du ikke skal ha langtidsbruk pga mulige abstinenser hos baby, og ikke få det innen en dag før fødsel.
Men du passer kanskje ikke inn i disse to kategoriene?
 
Leste litt på det fordi du spurte. Jeg ser det står du ikke skal ha langtidsbruk pga mulige abstinenser hos baby, og ikke få det innen en dag før fødsel.
Men du passer kanskje ikke inn i disse to kategoriene?
3 cm åpning den dagen vi kom på sykehuset og 1 cm kjededel.. og rier som kom og gikk.. fikk beskjed fra sykehuset at jeg måtte bare si ifra om jeg hadde behov for samme dose medisin.. men etter litt google .. ble jeg skremt og nektet å få mer..
 
Noen her som har fått oxynorm og panodil fra sykehuset? Jeg fikk det nemlig fra sykehuset da jeg var innlagt. Når jeg googler så står det jo at gravide ikke ta dette. Jeg er i uke 39.

Ja, jeg fikk det ved ett tilfelle. I uke 38
 
3 cm åpning den dagen vi kom på sykehuset og 1 cm kjededel.. og rier som kom og gikk.. fikk beskjed fra sykehuset at jeg måtte bare si ifra om jeg hadde behov for samme dose medisin.. men etter litt google .. ble jeg skremt og nektet å få mer..
Legene er nøye på hva de gir ut til gravide, jeg fikk oxynorm og phenergan for å kunne sove, fikk tilbudet om samme dose kvelden etter, men da hadde jeg mindre smerter
 
Stol på legene. Det er langtidsbruk som ikke er bra. En tablett inn i mellom er ikke skadelig.
 
Jeg fikk 1 tablett oxynorm sammen Paracet og sovetablett under styrtfødsel i uke 38+0 for to uker siden. Var så glad for å få smertelindring at jeg tenkte ikke over om det kunne være farlig. Hadde 2 cm åpning da jeg fikk tablettene, og 1 time senere var det 9 cm åpning. God effekt på smertene med andre ord
 
Jeg fikk det ved tre anledninger i uke 35 da jeg var innlagt i 5 dager grunnet prolaps. Jeg fikk også Fentanyl to ganger i ambulansen. De konfererte med anestesilege og gynekolog før de ga meg noe, og jeg følte meg godt ivaretatt hele veien. Fikk tilsyn fra føden og alt så fint ut med hun lille i magen. De er som seg hør og bør konservative med bruk av smertelindring når man er gravid, men noen ganger er det helt nødvendig. Jeg gikk raskt over til Paracet og Nobligan da dette er mer skånsomt for baby, men jeg hadde ikke klart meg uten adekvat smertelindring det første døgnet.
 
Sniker. Jeg fikk oxynorm siste natta før jeg fødte i januar, etter en lang igangsetting. Sovna endelig og da startet riene :)
 
Dere får ikke tilbytt noe på sykehus som er farlig for babyen så lenge dere opplyser om dere er gravide. Er utdannede folk som kan yrket sitt så er unødvendig å bruke energi på å engste seg for noe man ikke trenger engste seg for.
 
Ble hjemsendt med oxynorm to ganger i dagene før fødsel. Syns ikke de tok smertene i det hele tatt, men slo meg nok litt ut mellom riene så jeg fikk hvilt.
 
Back
Topp