Noen som har fått noe mot kvalme?

Sjokoladedilla:)

Blir kjent med forumet
Tittelen sier sitt.. Jeg har aldri vært så kvalm før, og det er ikke et alternativ å være hjemme hele dagen.. Noen som har fått medisiner mot kvalme? Erfaringer?

Tittelen sier sitt.. Jeg har aldri vært så kvalm før, og det er ikke et alternativ å være hjemme hele dagen.. Noen som har fått medisiner mot kvalme? Erfaringer?

Jeg fikk Phenergan fra legen. Vanskelig å si om den funker da jeg bare sovner av den. Klarer ikke å holde meg våken på den rett og slett..

Har fått postafen (kan også kjøpes reseptfritt på apotek - reisesyketabletter :))

Har ikke tatt de enda dog. Har opplevd å bli veldig trøtt av dem og etterhvert at de ikke funket (men da for reisesyke). Tatt evig mange slike i oppveksten :p så lenge jeg overlever tenker jeg å prøve unngå, siden jeg vet de enten ikke er vits ellers blir jeg liggende å sove hele dagen.

Kjenner noen som har tatt mye postafen og hatt god effekt på kvalmen dog :)

Har fått afipran før, fungerte greit tror jeg at jeg husker

Jeg begynte å ta postafen for en uke siden. Funket bra de første dagene, men så begynte jeg bare å bli mer og mer kvalm igjen :( Er kjempedårlig i dag, og vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Liker i utgangspunktet verken farris eller eplejuice, men tok et glass nå nettopp og det virka helt fantastisk, all kvalmen borte på et blunk! Så uansett om det er placebo eller ei så håper jeg dette holder seg! Skulle bare ønske det hjalp mot svimmelheten også :p

Var his legen i dag og hun ville sykmelde meg på grunn av kvalmen. Hun nevnte SEA band og vi ble enige om at jeg skulle prøve ut uka, og om det ikke ble bedre ville hun sykmelde meg.

Ville ikke gi noe medisiner fordi det var ikke bra for fosteret så tidlig ;) har tatt på SEA band nå, og håpet føler at det faktisk hjelper litt :)

SEA band har jeg brukt den siste uka. Det letter litt på trykket, men ikke nok Er 50% sykemeldt nå, så får satse på at jeg får hentet meg litt inn

Dere som er mye kvalme, når er det værst?
Jeg føler at den værste kvalmen har gitt seg, men kjenner absolutt mest ubehag når jeg lager mat og på kveldstid, pluss når jeg er sulten....

Forrige graviditet var jeg veldig morgenkvalm, og aldri kvalm på kvelden.

Jeg føler at den værste kvalmen har gitt seg, men kjenner absolutt mest ubehag når jeg lager mat og på kveldstid, pluss når jeg er sulten....

Her svinger det veldig. Er alltid veldig dårlig på morgenen. Av og til er jeg enda verre på ettermiddagen og noen ganger sent på kvelden når jeg skal legge meg. Blir ikke klok på denne kvalmen:( eneste stabile er morgenkvalmen.

Her svinger det veldig. Er alltid veldig dårlig på morgenen. Av og til er jeg enda verre på ettermiddagen og noen ganger sent på kvelden når jeg skal legge meg. Blir ikke klok på denne kvalmen:( eneste stabile er morgenkvalmen.
Jeg måtte bare gå å legge meg nå pga kvalmen ble så intens... Huff, skal på jobbreise med hele selskapet i morgen og har ikke pakket engang, men det har jeg ikke energi til nå kjenner jeg.

Håper jeg er bedre i morgen.

Jeg våkner i fin form, etter et par minutter kommer kvalmen og den varer dagen ut. Den er verst når jeg beveger meg og etter jeg har spist mat.

Back
Topp