Noen som har fått kvalmestillende på resept?

ivfbabyjuni2017

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg er så "heldig" at jeg nå har hyperemesis for andre gang.
De tre siste dagene har det bare blitt verre og verre. Tenker at jeg ikke orker flere sånne dager som dette!!
Tenkte derfor å ringe legen igjen i morgen for å høre. Det er også mindre og mindre mat og drikke som går gjennom her, faktisk tilnærmet 0 de siste dagene. Jeg har gått ned rett over 4% av kroppsvekten på litt over en uke. Tenker jeg da er ganske dehydrert også, og funderer i hvor grensen går før jeg må innom sykehuset en tur.
Gjerne kan det hjelpe å få væskebalansen i orden igjen i alle fall.. og da gjerne noen kvalmestillende tabletter eller noe.

Noen med erfaringer?
(Jeg tenker da på de som har ekstrem kvalme)

Fra sykepleieperspektivet mitt syns jeg du hvertfall skal ta deg en tur til legen eller legevakten. Er ikke bra å tape så mye væske og elektrolytter over lengre perioder, hvertfall når du bærer på en liten en :) de kan også garantert gi deg noe for kvalmen!!

Jeg er så "heldig" at jeg nå har hyperemesis for andre gang.
De tre siste dagene har det bare blitt verre og verre. Tenker at jeg ikke orker flere sånne dager som dette!!
Tenkte derfor å ringe legen igjen i morgen for å høre. Det er også mindre og mindre mat og drikke som går gjennom her, faktisk tilnærmet 0 de siste dagene. Jeg har gått ned rett over 4% av kroppsvekten på litt over en uke. Tenker jeg da er ganske dehydrert også, og funderer i hvor grensen går før jeg må innom sykehuset en tur.
Gjerne kan det hjelpe å få væskebalansen i orden igjen i alle fall.. og da gjerne noen kvalmestillende tabletter eller noe.

Noen med erfaringer?
(Jeg tenker da på de som har ekstrem kvalme)

Jeg ble kvalm å begynte med oppkast for 2 uker siden. Har gått ned 5 kg og ble sendt på sykehus sist uke for å få væske intravenøst. Jeg har fått afipran av legen her på sykehuset for å ta det verste av kvalmen, men ellers tar jeg stemetil for kvalmen. Går konstant uggen i kroppen og sliter veldig med hverdagen hjemme med 4 åringen. Er så evig takknemlig for kvalmestillende!

Bestill time hos legen å få hjelp. God bedring❤️

Har fått time i ettermiddag. Skvises inn da det egentlig var fullt..
Mannen skal reise bort på kurs to dager denne uken, og det blir døden for meg å ta meg av 4-åringen vår viss jeg ikke blir bedre :(
Får håpe det beste!
Takk for gode svar :)

Sniker fra januar, har hg og går daglig på postafen og zofran. Har fått hjelp av ernæringsfysiolog for å prøve å opprette holde natrium verdiene og fikk da beskjed om å drikke farris blandet med enten eplemost eller sukkerholdig saft. En kan og kjøpe næringsdrikker på apoteket og drikke litt og litt av det fordelt utover en dag, ikke drikke hele flasken på en gang da kan en bli dårlig. Men kontakt legen og få hjelp før du blir alt for dårlig :)

Velvel.. da ligger jeg på sykehuset noen dager.. får intravenøst.. fikk kvalmestillende i tablettform først som var uten virkning. Så ble jeg stukket i skinka. Håper det hjelper..

Velvel.. da ligger jeg på sykehuset noen dager.. får intravenøst.. fikk kvalmestillende i tablettform først som var uten virkning. Så ble jeg stukket i skinka. Håper det hjelper..
God bedring!!

God bedring! :)

Back
Topp