Noen som har fått kutt/ sår limt?

*Jordbæra*

Glad i forumet
Hvordan ser det ut da? Jenta mi sprang inn i døra på tirsdag og fikk et kutt i panna. De limte det sammen på legevakta. Når jeg bytta plaster i dag så synes jeg det så litt rart ut. Sårflatene ligger ikke mot hverandre på en måte, slik at kuttet er jo ganske åpent. Men mulig det skal være slik?

Nå er det en del år siden jeg limte fingertuppen min, men mener å huske at den var helt sammen hvis du skjønner.

Eg hadde litmt ks såret første ganga og da var det heilt sammen huska eg.
Så eg anbefaller å ta kontakt med legen og høre,pga når det spriker så vil det ikkje gro noe fint og kan lett få betenelse i det.

Det skal jo limes sammen så skal ikke sprike så kan godt være det har gått opp i liminga litt da? For vil tro at når det spriker og gror vil du få et ganske greit arr der pga det blir en litt stor sårflate. Vis de limer riktig og slikt så vil arret så og si ikke være synlig. 

*Jordbæra* skrev:
Hvordan ser det ut da? Jenta mi sprang inn i døra på tirsdag og fikk et kutt i panna. De limte det sammen på legevakta. Når jeg bytta plaster i dag så synes jeg det så litt rart ut. Sårflatene ligger ikke mot hverandre på en måte, slik at kuttet er jo ganske åpent. Men mulig det skal være slik?

skal ikke sprike nei. kommer jo litt ann på hvor mye og da. er jo ikke sikkert det går ann å få det bedre. du så det ikke etter at de limte det sammen da? om du evt ser noe forsjell, Er du usikker ta kontakt med lege, bedre  det en at det gror feil. vill jo evt bli godt synlig i panna.  en annen ting er vel at det skal vel ha ro så skal vel ikke være nødvendig å skifte på det el? el fikk du besjed om det? ikke meningen å kritisere bare ett råd for å la det være i fred. tar sikkert ei stund å gro når det er på en slik plass vill jeg tro :-)

det skal ikke sprike....

jeg ville absolutt ha tatt kontakt med lege, får du ikke gjort noe på legevakta så ville jeg iallefall ha kjøpt strips på apoteket og prøvd å stripse det godt sammen og tatt sånn norgesteip (hvit plasterteip) over igjen... du setter stripsene på tvers over tett i tett...

jeg fjerna nettopp blindtarmen, ble ikke limt men sydd, men da fulgte de med på at flatene var mot hverandre, så stripsa de når de fjerna stingene og hadde teip over for å støtte, da ble arret fint sa de...og det ser iallefall slik ut nå at de hadde rett...

Back
Topp