Noen som har fått kosthold veiledning som er overvektig?

keia

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
JuniJubel2021
Er så usikker på om jeg vil prøve privat ernæringsfysiolog eller ta det med jordmor.
 
Min erfaring er at verken lege eller jordmor har veldig god greie på kosthold. Vi alle reagere veldig ulikt på kost. De holder seg storsett til Generelle anbefalinger som du kan lese like godt på nett.
Hvis du seiner utviklere svangerskapsdiabetes har de hvertfall ikke god kontroll da det er så individuellt hva en reagere på.
 
Lurer veldig på dette selv.. Har en del kg for mye i utgangspunktet.. Så stresser over dette kjenner jeg ... :banghead::bag: men vet jo man ikke skal slanke seg som gravid... :(
 
Lurer veldig på dette selv.. Har en del kg for mye i utgangspunktet.. Så stresser over dette kjenner jeg ... :banghead::bag: men vet jo man ikke skal slanke seg som gravid... :(

Det er jo stort forskjell på å slanke seg og å holde vekta :) slanking kan frigjer giftstoffer, men det er generelt ikkje farlig. Det er farlig derimot å ikkje imøtekomme kroppens grunnleggende behov under graviditet.

Er nok enig med dei over at jordmor og lege har ofte for dårlig kunnskap, men kanskje dei kan henvise til nokon som er flinke? En baby i magen er jo ein god motivator for å endre kosthold og fokusere på næringsrik mat og varierende kosthold :)
 
Er så usikker på om jeg vil prøve privat ernæringsfysiolog eller ta det med jordmor.

Forrige svangerskap ble jeg henvist til ernæring på SiV av legen min fordi jeg har en del kg for mye.... Har vikae lege nå som er håpløs så håper jordmor vil si noe om det til uka.. Så kan jeg be lege om å fikse.

Men spør legen din☺️
 
Back
Topp