Noen som har fått bekkenløsning?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Bekkenløsning er vanligere enn du tror heter en av Babyverdens artikler. For det er faktisk slik at mens 1 av 5 kvinner opplever betydelige bekkenproblemer, opplever annenhver gravide kvinne bekkenproblemer i mindre grad. Men hva er egentlig bekkenløsning? Hva kan du merke selv, for å vite om du har bekkenløsning?

For noen kan også bekkensmerter forhindre et ønsket seksualliv, enten av frykt for å påføre mer skade, eller fordi det rett og slett gjør vondt. Her kan du lese litt mer om akkurat dette.

Hvordan går det med dere? Har dere merket noe på bekkenet enda?

Her er bekkenet helt på bærtur, det var det forrige gang også...
Hatt store plager allerede i en 5-6 ukers tid[emoji849] (Uke 19+2) Kom veldig tidlig sist også...
Går til behandling hos fysioterapeut og håper det skal være til noe hjelp, men så langt har det lite virkning[emoji53]

Heldigvis er bekkenet ganske fint enn så lenge (15+2), var 100% sykemeldt fra uke 9 forrige svangerskap :( unner ingen å ha det sånn!

Har bekkenløsning nå.

I første svangerskap fikk jeg en skikkelig låsing. Klarte ikke å gå, sitte eller ligge. Tok 2 paracetter annenhver time i 4 døgn. Da løsnet det.. (ikke å anbefale med så mye smertestillende men det var det eneste som holdt meg i live. Og legen sa at det mest sannsynlig gikk helt fint. (ikke merket noe på babyen ennå) Hadde ikke mulighet til å komme meg til kiropraktor eller fysio.. Måtte la det gå over av seg selv. Det gjorde det.

Heldigvis ingen plager endå! Litt stikkinger i symfysen men det hadde eg sist og [emoji4]

Våknet i går med smerter på høyre side i baken. Slet veldig sist svangerskap og etter fødsel satt jeg i rullestol og det tok nærmere 3 måneder før jeg klarte å gå trilletur med sønnen min. Kjenner jeg får panikk nå som jeg har vondt igjen og er livredd for at jeg skal bli skikkelig ødelagt. Skal snakke med legen om dette i morgen :-) Er 18+1 i dag.

Det eneste jeg har kjent i de andre svangerskapene er lett smerte i halebeinet. Det er verst midtveis i svangerskapet, men jeg har ikke merket noen ting i starten og slutten av svangerskapet.

Back
Topp