Noen som har fått 3 prøverørsbarn?

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Vi har fått to barn med ICSI (kun et egguttak), så blir relativt enkelt gravid, er mannen som er «problemet». Trodde jeg hadde forsont meg med at vi kun «kan få» to, selv om jeg alltid har sett for meg tre, inntil nylig. Merker at jeg lengter mer og mer etter et tredje barn. Føler ikke flokken er komplett enda… Jeg vet vi er sykt heldige som har to friske barn, men føler jeg har like stor rett til å ønske meg flere barn som de som ikke har behov for prøverør. Er det helt sykt å evt. gå inn i den runddansen med egguttak og alt det innebærer når man har to friske barn fra før? Dyrt er det og. Noen som har fått tre barn med prøverør?
 
Vi har fått to barn med ICSI (kun et egguttak), så blir relativt enkelt gravid, er mannen som er «problemet». Trodde jeg hadde forsont meg med at vi kun «kan få» to, selv om jeg alltid har sett for meg tre, inntil nylig. Merker at jeg lengter mer og mer etter et tredje barn. Føler ikke flokken er komplett enda… Jeg vet vi er sykt heldige som har to friske barn, men føler jeg har like stor rett til å ønske meg flere barn som de som ikke har behov for prøverør. Er det helt sykt å evt. gå inn i den runddansen med egguttak og alt det innebærer når man har to friske barn fra før? Dyrt er det og. Noen som har fått tre barn med prøverør?
Synes absolutt ikke det er hverken sykt eller feil å ønske seg barn nummer tre :Heartred

Så lenge du har hatt sååå god uttelling med de du har satt inn (hvis jeg forstår riktig så har du fått to barn på ett uttak), så er det jo relativt stor sjanse for at det holder med ett uttak til for dere. Jeg hadde ikke vært i tvil :love017
 
Synes absolutt ikke det er hverken sykt eller feil å ønske seg barn nummer tre :Heartred

Så lenge du har hatt sååå god uttelling med de du har satt inn (hvis jeg forstår riktig så har du fått to barn på ett uttak), så er det jo relativt stor sjanse for at det holder med ett uttak til for dere. Jeg hadde ikke vært i tvil :love017
Det stemmer, 2 barn på et uttak ja :) så veldig «enkel» prosess. Men føler jeg sjelden hører om noen som får 3 ivf barn.
 
Det stemmer, 2 barn på et uttak ja :) så veldig «enkel» prosess. Men føler jeg sjelden hører om noen som får 3 ivf barn.
Vi fikk endelig klaff på 10. innsett etter en AB-kur mot infeksjon i livmora. Vi har 3 topp ratet blastoer på frys og tenker sette inn alle sammen, enten det blir 0,1,2 eller 3 barn til :Heartred

Er kanskje mest fordi man må betale selv etter to barn at man ikke ønsker gå videre med barn nr 3
 
Vi har, og skal bare ha, 2 stk - begge ICSI. Har dog 2 egg på frys, men disse får ligge til jeg blir 43 :)

En venninne har 4 ivf. De to første er ferske uttak og så kom tvillinger ved innsett av fryst egg (så blir ikke helt det samme), men hun var veldig tydelig på at de ville gjort uttak privat hvis tvillingene ikke kom. Mener også huske en jeg var på termingruppe med var gravid med nr 3+4 og hadde de første med ivf (annen partner mulig).
 
Fikk to barn først, så 2 ivf-barn (samme uttak dog). Har igjen to egg fra det uttaket, og tenker altså gå for ivf-barn 3 (totalt nr5 i rekken)..
 
Vi har 3 ivf barn. Første satt på første forsøk, mens med nr 2 måtte vi over til privat å det ble 5 uttak og 5 innsett totalt før nr 2 satt. Til gjengjeld fikk vi 5 blasto på frys dette siste uttaket. Hadde fryseforsøk og nr 3 kom i fjor sommer. Vi har fremdeles ett embryo igjen i frysen men usikker på om vi kommer til å sette det inn.
 
Vi hadde nok gjort det om ivf var litt mer rett frem for oss også.
 
La inn nytt svar
 
Last edited:
Vi har fått to barn med ICSI (kun et egguttak), så blir relativt enkelt gravid, er mannen som er «problemet». Trodde jeg hadde forsont meg med at vi kun «kan få» to, selv om jeg alltid har sett for meg tre, inntil nylig. Merker at jeg lengter mer og mer etter et tredje barn. Føler ikke flokken er komplett enda… Jeg vet vi er sykt heldige som har to friske barn, men føler jeg har like stor rett til å ønske meg flere barn som de som ikke har behov for prøverør. Er det helt sykt å evt. gå inn i den runddansen med egguttak og alt det innebærer når man har to friske barn fra før? Dyrt er det og. Noen som har fått tre barn med prøverør?
Jeg var som deg, egentlig ok med de to, men jeg har alltid ønsket meg fler. Da bestemte vi oss for å gjøre ett forsøk. Jeg visste nemlig at hvis vi ikke prøvde, ville jeg 'straffe' meg selv senere. Så da ble det ett forsøk til, og nummer tre har termin i slutten av april. Ja, det koster jo, men som jeg pleier å si. Jeg ønsket meg ikke en designer-veske eller en råflott ferie, jeg ønsket meg et barn.

Våre to siste er privat så det er klart det er en kostnad, men har du lyst, og råd, så er det verd det! Man angrer skjelden på de barna man fikk, men heller på de man ikke fikk.

Denne gangen er jeg helt trygg på at dette er siste barnet. Jeg er fornøyd med at det blir tre barn :Heartred
Vi har forresten hatt tre uttak og tre innsett, altså en 'hel runde' for hvert barn.
 
Slanket meg 17 kg i 2017, hadde egentlig bare trengt å gå ned 10 kg da men. Så gjorde vi pgd/icsi i 2018. Blactocyst fersk forsøk, lang protokoll. Satt på første forsøk. Gutten har nettopp fylt 5 år. Så hadde vi og har fortsatt blactocyster på frys. Gjorde søskenforsøk, fryseforsøk med en av de blactocystene i 2023 og satt igjen på første forsøk. 5 kg tyngre enn sist, men raste ned 17 nye kg etter fødsel nu også. Så mens man fortsatt er ung og slank, og med tanke på bmi grensa med ivf. Så er det fristende å gjøre enda en søskenforsøk de nærmeste årene. Fikk en sønn nr 2 i 2023, som nu fyller straks 4 mnd gammel. Men har potensielt 3 barn til på frys. Å er fristende med en til. Vi har 2 englebarn i himmelen og 2 nydelige barn på jorda. Men som sagt, kunne tenkt meg en jente. Men det er det jo ingen garanti for da. Har alltid kødda med at, vi har 2 gutter. Hvis vi potensielt bruker de 3 blactocystene igjen, så blir det garantert 2 tvilling gutter på neste forsøk. Deretter 1 gutt til og til slutt 1 jente. Men da må vi punge ut alt selv. Og det blir fort dyrt. Ingen garanti at man er like heldig neste gang heller.
 
Vi har fått to barn med ICSI (kun et egguttak), så blir relativt enkelt gravid, er mannen som er «problemet». Trodde jeg hadde forsont meg med at vi kun «kan få» to, selv om jeg alltid har sett for meg tre, inntil nylig. Merker at jeg lengter mer og mer etter et tredje barn. Føler ikke flokken er komplett enda… Jeg vet vi er sykt heldige som har to friske barn, men føler jeg har like stor rett til å ønske meg flere barn som de som ikke har behov for prøverør. Er det helt sykt å evt. gå inn i den runddansen med egguttak og alt det innebærer når man har to friske barn fra før? Dyrt er det og. Noen som har fått tre barn med prøverør?
Vi har to ivf barn på 6 og 8 år og prøver på nr. 3. Har til nå hatt syv innsett med fryseegg fra uttak i 2017, og har nå ikke fler igjen på frys. Vurderte å gi oss pga relativt lave sjanser for graviditet med egne egg (fyller 45 i høst). Men nå har vi sendt av gårde papirer for eggdonasjon, så forhåpentligvis blir det innsett av ED egg før (eller etter) sommeren. Og kanskje en attpåklatt våren 2025 :)

Har du lyst har du lov sier nå jeg. Er viktig at kvinner føder flere barn og :) så hvis man vet at man har omsorgsevne nok til å få et tredje og ønsker det, så er det jo ingenting bedre <3
 
Vi fikk endelig klaff på 10. innsett etter en AB-kur mot infeksjon i livmora. Vi har 3 topp ratet blastoer på frys og tenker sette inn alle sammen, enten det blir 0,1,2 eller 3 barn til :Heartred

Er kanskje mest fordi man må betale selv etter to barn at man ikke ønsker gå videre med barn nr 3
Hva er AB-kur? :)
 
Back
Topp