Noen som har fått ødelagt vogna på fly?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Fikk akkurat en tlf fra faren til sønnen min. De er på ferie. Vogna hadde blitt ødelagt på flyreisen. Den stanga foran som barna holder hendene på en knekt. Er dette noe som dekkes av reiseforsikringen? Er det mye egenandel? Noen som har opplevd noe av det samme og kan fortelle meg hva dere gjorde? Når dere fikk pengene og hvor mye penger dere fikk etc? Vet ikke engang om vi har kvitteringen lenger[X(]

Lå den i veske for vogner? eller var den pakket inn liksom?
Om den var bra pakket inn, eller pakket inn av SAS tror jeg de dekker det ihvertfall.

Reiseforsikring dekker den nok ikke sier kællen som har jobba med forsikring.... det er flyselskapet sitt ansvar. MEN om flyselskapet nekter kan reiseforsikringen dekke... ihvertfall med Europeise har man en mulighet med det. Men andre vet vi ikke. Trenger ikke kvittering når man har vogna ihvertfal... lett for de å finne ut hva den kostet. Mulig den kan repareres også.

Den var pakket inn i vognpose og sendt som sånn spesialbagasje ja. Er jo de posene som de selger til å pakke vognene i.

ORIGINAL: Siljemor_82

Den var pakket inn i vognpose og sendt som sånn spesialbagasje ja. Er jo de posene som de selger til å pakke vognene i.

Men da skal flyselskap dekke rep eller ny vogn.... ellers hjelper nok reiseforsikringen deg. De fleste bruker vel Europeiske. Men uansett... flyselskap er ansvarlig :). Lykke til.

var det ikke ett par som fikk sin emmaljunga ødelagt på flyturen fra tv 2 hjelper deg. de fikk ikke dekket, men etter mye krangel så sa de ja (husker ikke om det var tv 2 hjelper deg som var villig til å gi de ny vogn eller om det var selskapet). men det var opp til folk selv å pakke de i de vogn baggene.

de burde i allefall dekke det. de mishandler jo alt de tar i uansett.

selv kjøpte vi en drit billig emmaljunga nettopp fordi den var blitt most på fly. de dekket det visst ikke sa de vi kjøpte vogna av. heldigvis var det metall vi selv kunne rette opp, men surt likevell.

ORIGINAL: *Prinsessa

var det ikke ett par som fikk sin emmaljunga ødelagt på flyturen fra tv 2 hjelper deg. de fikk ikke dekket, men etter mye krangel så sa de ja (husker ikke om det var tv 2 hjelper deg som var villig til å gi de ny vogn eller om det var selskapet). men det var opp til folk selv å pakke de i de vogn baggene.

de burde i allefall dekke det. de mishandler jo alt de tar i uansett.

selv kjøpte vi en drit billig emmaljunga nettopp fordi den var blitt most på fly. de dekket det visst ikke sa de vi kjøpte vogna av. heldigvis var det metall vi selv kunne rette opp, men surt likevell.

Ja når man pakker det inn i flyselskapets egne poser og sender det som spesialbagasje så burde det jo absolutt dekkes synes jeg! Tror det er reiseforsiking gjennom enter forsikring. Ikke europeiske, men noen må ihvertfall dekke det synes jeg. Er ikke bare og bare å bla opp flere tusen til ny vogn[&o]

norwegian dekker kun skader på vogn om den sendes i orginal emballasje, altså esken den kom i , samt at det må værer ytre skader på esken[:'(] Vi spurte million ganger før vi dro til spania i fjor.

SAS derimot, skal visst dekke det vis du pakker det i den posen de har som du får kjøpt. Har jeg hørt iallefall. finn ut hvilket selskap de flydde med og ring de. Evnt burde faren ha gått i skranken og meldt det på flyplassen

vi fikk den ødelagt på ferie ja.. Måtte ta dte på forsikringen, mener vi betalte 500 i egenandel.. Men dette er nok ulikt fra forsikring til forsikring

Back
Topp