Noen som har ergobaby 360?

MammaMums

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Sniker fra juni og legger inn et spm til dere mai jenter også:


Tenkte å kjøpe ergobaby 360 til lille, men ble så usikker når det gjelder nyfødtinnlegget? Leser at det bør brukes til ca 4 mnd alder, andre plasser står det opp til 5,4 kg.. -og der er vi jo gått forbi liksom... Hva gjør dere andre som har denne? Er det noe poeng i å kjøpe dette innlegget når lille snart er 3mnd, og er 5,7 kg?
 
Jeg bruker bare puten i nyfødtinnlegget, da han blir så ekstremt varm av å sitte inni selve innlegget. Jeg velger å kun bruke puten siden han er veldig sterk i nakken og kan holde hodet lenge selv :)
 
Vi fikk ikke brukt ergoen før han var nesten 3 mnd (ca 5 kg), først da fikk vi tak i nyfødtinnlegg. Før det syns vi han satt ustødig uten innlegg selv om vi hadde et sammenrullet teppe under rompa. Men da vi fikk innlegget, var han allerede for lang for det, så vi endte opp med å bare bruke puta. Den bruker vi ennå (4mnd, 7kg).
Etter 3 mnd ble han tydeligvis stødig nok i nakke og rygg til å sitte uten innlegg, men måtte ha pute for ikke å sitte for langt nede.
Jeg ville testet selen med innlegg i butikk, for det er veldig varierende hvordan babyen fyller ut selen og hvor stødig den sitter.
 
Mest sannsynlig klarer du deg fint uten. Rull sammen et teppe eller noe under rumpa om lille trenger det (knærne skal være høyere enn rumpa) og brett en klut om lille trenger ekstra nakkestøtte.

Vi brukte innlegget til 5 uker og puta til 3,5 måned. Da satt hun like fint uten :)
 
Vi bruker puta enda, 4 mnd i dag. Litt fordi han er så nysgjerrig og vil sitte litt høyere. Syns det var vanskelig å plassere han godt uten pute.
 
Vi bruker også bare puta, har aldri likt innlegget. Synes beina fikk sånn unaturlig vinkel i det.. Ellers er selen helt super!;)
 
Jeg ville kjøpt uten og heller laget provisorisk pute :) det er litt å spare på å ikke ta kjøpe med innlegget :)
Bruker kun selve selen nå. Mini er 4 mnd og 7 kg :) har brukt bare selen i en mnd.
 
Prøvd å Google litt.. Men finner liksom ikke noe svar. Når kan barnet sitte utovervendt? Så klart ikke lenge av gangen så det ikke blir for mange inntrykk.. Men har en som er veldig nysgjerrig :p
 
Prøvd å Google litt.. Men finner liksom ikke noe svar. Når kan barnet sitte utovervendt? Så klart ikke lenge av gangen så det ikke blir for mange inntrykk.. Men har en som er veldig nysgjerrig :p
Da jeg kjøpte den på barnas hus spurte jeg om når de kunne sitte utover. Hun sa 6 mnd. Men vet ikke hvorfor. Så jeg kommer til å prøve meg fram.
 
Back
Topp