Noen som har erfaringer?

Bkno2069220

Andre møte med forumet
Har i en uke nå blødd hver eneste dag. Blødningen har økt på de siste dagene. Tenkte at nå var det over. Var å tok TUL i dag og alt ser fint ut med den lille.. Har derimot en stor koagel inni i livmoren som driver å blør? Noen som har opplevd dette og at det har gått fint?

Kanskje denne gir deg svar?

https://www.klikk.no/produkthjemmesider/bam/jordmor/hematom-i-livmoren-2618552

Eller dette:

«Et hematom er en blodansamling som oppstår etter at det har foreligget en blødning. Et hematom er en risikofaktor for svangerskapsutfallet. Du snakker om ‘abort-risiko, men begrepet abort går kun til ca 22 uke av svangerskap, deretter brukes termen ‘preterm fødsel’ frem til 37 uker. Et hematom kan øke risiko for dårligere vekst av fosteret og for en for tidlig fødsel. Det er vanskelig å få full oversikt over hvilke forhold ved hematomet som gir økt risiko, men lokalisasjonen av hematomet i forhold til morkaken og lokalisasjon i livmoren spiller en rolle. Tidspunkt for diagnose, størrelse av hematomet og vaginalblødning kan også ha betydning.»

Sender deg en klem og krysser fingrene for dere:Heartred

Hei.

Jeg hadde et stort hematom i mitt forrige svangerskap. Det gav meg både små og store blødninger gjennom hele svangerskapet, spesielt dersom jeg beveget meg for mye.

Gikk bra i mitt tilfelle, barnet ble født 12 dager på overtid, og var 4.7 kg, så det kan gå fint også :Heartred

Jeg blør også fra livmorveggen. Det blør nok litt hele tida og så pang!... kommer det ut som en styrtblødning ca en gang i uka. Dritekkelt og like stor nedtur hver gang. Vært på 3 UL allerede og alt er bra med baby. Nå har dette vart i en mnd og jeg begynner å få troen på at det kan gå fint likevel! Tydeligvis en rakker som ikke lar seg skylle ut så lett:joyful:
Lest masse om fenomenet og man kan bare vente og se... så det prøver jeg på! Håper du klarer å roe ned litt, anbefaler UL innimellom for å ha noen nærliggende milepæler!

Back
Topp