Noen som har erfaringer med

lillemy9

Forelsket i forumet
en olje som skal hindre å revne under fødsel? Ei jeg gikk på skole med ble gravid, og hun sa hun skulle bruke en nøtteolje eller noe for å hindre å revne. Vi sluttet på skolen før hu skulle føde, så jeg vet liksom ikke om den oljen fungerte... Er det noen som har prøvd noe sånt? Fungerer det eller er det bare oppskrytt? Er det ikke ganske vanlig å revne under fødsel uansett?

Har ikke hørt om det, men finnes det så skal jeg jaggu meg løpe å kjøpe..!! Jeg revna bittelitt forige gang, selveste revninga var jo ikke vondt, selve fødselen overdøvde nok den smerta[8D] Men syinga etterpå derimot, fyyyytti h....... var det verste med hele fødselen spør du meg[8D] hehe...

Men er det noe som man burde begynne å smøre nå tidlig i svangerskapet? Eller skal man vente litt? Noen som vet om det har noe å si liksom?

Jeg kan nesten garantere deg at det ikke har noe å si.
Å bruke god tid på utdrivningen er alfa og omega! Men noen ganger er selv ikke det nok.
Jeg er fra naturens side ganske stram nedentil, og var sikker på jeg kom til å sprekke så det sang. Men jeg fikk bare en bitteliten rift, som behøvde ett sting. Jeg smurte meg ikke med noen ting.
En venninne av meg smurte og masserte og styrte på i flere mnd. Hun revnet noe forferdelig.
Men, det skader iallefall ikke å prøve! :)

Jeg bad jordmor om heller å gjøre ett klipp på forhånd istedet for at jeg skulle revne...så hun satt bedøvelse og klippet ett fint lite snitt istedet, kjente ikke noenting av hverken det eller av syingen etterpå [:)] Men kansje jeg vurderer å bruke sånn olje denne gangen ja, om ikke nedentil så mye, men på magen og puppene hvis det KAN forebygge strekkmerker [:)]

jeg har brukt den sist jeg var gravid. Men kan ikke si om den hadde virket eller ikke, siden jeg hadde komplikasjoner under fødselen og måtte klippes[:o]

Back
Topp