Noen som har erfaringer med Nexium??(medosin))

rilo

Gift med forumet
Nå , etter 21 dager i 28 dagerskuren, hagler ene bivirkning etter den andre inn her[:'(][:'(][:'(]

Fikk Nexium mot magesåret mitt om noen husker min klagetråd for noen uker siden[;)]
Har jo selvsagt hatt rennerau til og fra helie tia..Men nå har jeg en kjempevond svie i hele spiserøret og masse små blemmer på tunga. Noen som har vært borti slike bivirkninger før? Skal ringe legen i mårra, men noen som vet om et eller anna jeg kan ha i hus som lindrer litt på sviende tunge og svelg og spiserør og f-ings jipla magesårh*piiiiip*e???? ([:)]) Fryyyktelig tungvindt og skrekkelig dyrt å dra på legevakta. Er ikkje uutholdelig, bare ubehagelig[;)]

Blir veeeldig glad for tips og råd[:D][:D][:D]

Hvit som snø[:'(] Hehe. Små små blemmer. Omtrent som når man skolder tunga på varm drikke. Men jeg har ikkje gjort det i dag.. Håååpet du hadde noe gode råd til meg[:)][:)] *blafrefintmedvippene*

fleinsopp :O[8|]

Nei..
Menneh... jeg vet ikke[:-] men hadde tunga mi blitt sånn hadde jeg sikkert blitt livredd å fått en haug med andre symptomer, også hadde jeg fått panikk å svimt av[8D]

Håper det går over !
klem[:D]

Hehehe[:D] Foreløpig ingen panikk[;)] Bare ubehagelig. Takk for klemmen[:)]

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut!
Håper du fant noe som kunne lindre!

God bedring, håper magesår og alt annet gir seg snart!!

Klem!

Jeg bruker Nexium 40 mg daglig ( i dårlig periode 2 ganger om dagen). Jeg kan spise og drikke nesten som normalt, også kaffe. Jeg velger å være forsiktig og har lært meg hva jeg kan spise/drikke uten besvær og hva jeg må være forsiktig med. Kaffe ligger midt på treet for min del. Cola, mørk sjokolade og krydder er mye verre for meg.
Jeg har aldri blitt advart mot Nexium. Har også prøvd Ranitidin for noen år siden, men den fungerte ikke like bra, på langt nær. Jeg har brukt Nexium fast i snart 5 år - https://euroclinix.net/no

Last edited:
Back
Topp