Noen som har erfaring?

August12mamma

Flørter med forumet
Noen som har noe erfaring ang "placenta previa" under svangerskap ?
Fant ut at jeg hadde det, men kan ikke så mye om dette.

Er det foranliggende morkake? Hadde det forrige sv, men merket lite til det bortsett fra at jeg hadde noen småblødninger stadig vekk. Flyttet seg før fødsel og kunne føde normalt.

Akkurat nå aner jeg rett og slett ikke. Var på ultralyd på mandag og fikk da beskjed om blødning kom fra morkaka. Dermed ikke farlig for baby`n. Så tenkte liksom ikke noe mere over det før i dag da jeg var til fastlegen ( var ikke ang graviditet. ) men kom jo inn på graviditeten og han leste jo på journalen og sykehuset har skrevet inn der at jeg hadde det da. Og da sa han hva det het. Den lå vist litt langt ned enn vanlig som jeg forstod ?
Jeg skal til ultralyd igjen på tirsdag, så får høre mere da.. Hører at det ikke er noe sånn farlig og at det går bra. Fins værre plager i svangerskap, men ikke det morsomste likevell :P

Har sånn brunaktiv mørkt blod.. Ikke rødt heldigvis. Og legen sa at det var bra jeg ikke blødde rødt da :-p har hatt små blødning som er rødt også tidligere.

Ukjent for meg! :((

Placenta pervia er foranliggende morkake. Med god oppfølging er dette ikke farlig. men en spontan abort eller fødsel før den har flyttet på seg kan være farlig, siden man ofte får større blødninger. placenta previa ttror jeg vil si at det ikke blokkerer store deler av utgangen og derfor har større sannsynligeheterfor å flytte på seg. vanligvos er det de med morkaka festa på bakre vegg som er i den store risikogruppen. og det er kun 0.01% som ikke flytter på seg.:) jeg har placenta totalis som vil si at den blokkerer hele utgangen. men den ligger på fremre vegg så jec krysser fingrene:) du må ha lykke til. og det går nok bra skal du se. gjør vanligvis det:)

nr2ivente<3 skrev:
Placenta pervia er foranliggende morkake. Med god oppfølging er dette ikke farlig. men en spontan abort eller fødsel før den har flyttet på seg kan være farlig, siden man ofte får større blødninger. placenta previa ttror jeg vil si at det ikke blokkerer store deler av utgangen og derfor har større sannsynligeheterfor å flytte på seg. vanligvos er det de med morkaka festa på bakre vegg som er i den store risikogruppen. og det er kun 0.01% som ikke flytter på seg.:) jeg har placenta totalis som vil si at den blokkerer hele utgangen. men den ligger på fremre vegg så jec krysser fingrene:) du må ha lykke til. og det går nok bra skal du se. gjør vanligvis det:)

ahh, takk for det :) Legen min sa at jeg hadde placenta previa, lavliggende livmor eller noe sånt *ler*.. Den lå litt lengre ned iallefall. Får vel mere svar på tirsdagen :))
Men tror det går bra, får da håpe det :) 

Back
Topp