Tittelen sier vel sitt. Var på sjekk i dag og har fått konstatert seteleie på lillesnupp. Vi har fått time til vendingsforsøk da det er prosedyre på sykehuset vi hører til. Noen som har vært igjennom dette? Virka det? Er det smertefullt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tittelen sier vel sitt. Var på sjekk i dag og har fått konstatert seteleie på lillesnupp. Vi har fått time til vendingsforsøk da det er prosedyre på sykehuset vi hører til. Noen som har vært igjennom dette? Virka det? Er det smertefullt?
Jeg er 36+3 i dag, her var også jordmor veldig usikker på leie og det var derfor vi var på føden for ultralydsjekk i dag. To ulike jordmødre kjente og sjekka med ul. Begge mente de kjente hodeleie, men ville ikke satsa sparepengene på det, og når de sjekka med u.l mente hun ene hodeleie, mens hun andre sa seteleie. De diskuterte seg i mellom og tilkalte en gyneolog som kjente på magen og mente at det var hodeleie og null problem, så sjekka han med ul og bare: eh, beklager, men det var feil, her er det seteleie.. lillesnupp gjør det ikke lett for dem Jeg tar ingen bekymringer på forskudd, jeg har fått en yogalignende øvelse jeg skal gjøre i minst 30 min hver dag, gjerne lenger om jeg klarer. Da bruker man tyngdekraft for å gjøredet letterefor babyen å snu seg. 50/50 sjanse for at det virker fikk jeg beskjed om. Ei venninne av meg hadde også konstatert seteleie, men hos henne snudde babyen seg spontant to dager før hun skulle til vending så det er enda håp. Vendingsforsøkene var også ca 50% sjanse for at virka. Så jeg får bare se, og håpe hun snur seg..Hvor langt er du på vei? Jeg er 34+5, og fortsatt er baby i ustabilt leie dvs. at jordmor er veldig usikker på leie, så jeg skal inn til ul for en sjekk. Det kan også virke som om baby er litt større enn gjennomsnittet så det må også sjekkes. Jeg har til nå hatt et bekymringsfritt svangerskap, men nå har jeg altså fått litt å tenke på! [emoji28] Håper virkelig hun snur seg hvis hun ikke allerede har gjort det!
Takk! Jeg har nemlig hørt at det kan være grusomt vondt, men så får man gjerne servert skrekkeksemplene også..Godt å høre at det ikke nødvendigvis er sånn for alle. Hadde du ks, eller fødte du i seteleie?Jeg var inne til dette med første! Da fikk jeg noe intravenøst for å forebygge at livmoren skulle begynne med rier. Dette ga hjertebank som var litt ubehagelig men helt greit! Husker jeg grudde meg til selve snuingen, men d gjorde ikke noe vondt. Men klart.. de bruker jo muskler for å flytte på så man kjenner jo at de jobber på[emoji23] nå skal det sies at frøkna min satt godt fast med stompen nedi der og nektet å flytte på seg. Mulig dette har noe og si på smerter det er ikke noe å grue seg for! Tvitvi for snuing da[emoji5]
Jeg er 36+3 i dag, her var også jordmor veldig usikker på leie og det var derfor vi var på føden for ultralydsjekk i dag. To ulike jordmødre kjente og sjekka med ul. Begge mente de kjente hodeleie, men ville ikke satsa sparepengene på det, og når de sjekka med u.l mente hun ene hodeleie, mens hun andre sa seteleie. De diskuterte seg i mellom og tilkalte en gyneolog som kjente på magen og mente at det var hodeleie og null problem, så sjekka han med ul og bare: eh, beklager, men det var feil, her er det seteleie.. lillesnupp gjør det ikke lett for dem Jeg tar ingen bekymringer på forskudd, jeg har fått en yogalignende øvelse jeg skal gjøre i minst 30 min hver dag, gjerne lenger om jeg klarer. Da bruker man tyngdekraft for å gjøredet letterefor babyen å snu seg. 50/50 sjanse for at det virker fikk jeg beskjed om. Ei venninne av meg hadde også konstatert seteleie, men hos henne snudde babyen seg spontant to dager før hun skulle til vending så det er enda håp. Vendingsforsøkene var også ca 50% sjanse for at virka. Så jeg får bare se, og håpe hun snur seg..
Takk! Jeg har nemlig hørt at det kan være grusomt vondt, men så får man gjerne servert skrekkeksemplene også..Godt å høre at det ikke nødvendigvis er sånn for alle. Hadde du ks, eller fødte du i seteleie?