Noen som har erfaring med tyngdepose?

Solsikke321

Blir kjent med forumet
Som tittelen sier,er det noen som har erfaring med tyngdepose?

Har en liten på 9 mnd som har hyppige oppvåkninger utover kvelden,pluss natten.

Har lest at mange har god erfaring med dyngdepose og kuledyner for større barn.

Men hvordan fungerer det i praksis?
Hinder posen barnets bevegelse, klarer de å snu seg rundt med posen på?
Hvor tung er egentlig en slik pose? Blir det veldig varmt inni posen kanskje?
Jeg har aldri sett noe slik før...

Hjalp den til innsoving og lengre sammenhengde søvn hos dere?

Vi brukte nattpose og det endra sovinga helt her. Plutselig kunne vi bare legge han for kvelden og han sov etter hvert hele natten. Da var han ca. 11 mnd. Før det våkner han mange ganger hver natt.

Vi brukte nattpose og det endra sovinga helt her. Plutselig kunne vi bare legge han for kvelden og han sov etter hvert hele natten. Da var han ca. 11 mnd. Før det våkner han mange ganger hver natt.
Mener du sovepose med nattpose? Sånn kjoleaktig som er rundt beina som en gjerne bruker for de ikke skal sparke av dyna?

Mener du sovepose med nattpose? Sånn kjoleaktig som er rundt beina som en gjerne bruker for de ikke skal sparke av dyna?

Vi hadde god effekt som hun over med nattpose. Det er noe annet enn tyngdepose. Hadde den fra Easygrow. Hjalp ungen å samle seg under legging og litt færre oppvåkninger. Men styr med legging har vi fortsatt, 2 år og 4 mnd gammel nå :p begynte å sove gjennom natten stabilt fra 19 mnd.

Sånn sovepose med hull til armene ja. Min sparka bare av seg dyna hele tiden og ble kald. Brukte først en fra Ikea, så gikk vi over til easygrow.

Vet du hvorfor barnet våkner? Er det varmt/kaldt, sultent, snur seg på mage eller flytter seg på måter som blir ubehagelige uten å klare å endre det tilbake? I den alderen der kan det også være 8-10 month sleep regression.

Vi brukte nattpose med seler til eldste fordi han snudde seg på mage hele tiden og ikke tilbake igjen, roterte i senga så vi var redde han havnet med nesen ned i dyna, samt at han selv irriterte seg over å have oppi hjørnet på senga etter å ha makket seg dit i søvne. Han våknet hver time og klaget, ble helt slutt etter nattpose.

Tyngdeposer til barn er jeg iboende skeptisk til av hensyn til krybbedød. Å legge vekt på bryst og mage ut over en vanlig dyne ville jeg ikke gjort. Vet ikke om det finnes noen tester eller statistikk på dette, men føler selv instinktivt at det ikke er lurt - men kan selvsagt ta feil.

Vi brukte nattpose og det endra sovinga helt her. Plutselig kunne vi bare legge han for kvelden og han sov etter hvert hele natten. Da var han ca. 11 mnd. Før det våkner han
Vet du hvorfor barnet våkner? Er det varmt/kaldt, sultent, snur seg på mage eller flytter seg på måter som blir ubehagelige uten å klare å endre det tilbake? I den alderen der kan det også være 8-10 month sleep regression.

Vi brukte nattpose med seler til eldste fordi han snudde seg på mage hele tiden og ikke tilbake igjen, roterte i senga så vi var redde han havnet med nesen ned i dyna, samt at han selv irriterte seg over å have oppi hjørnet på senga etter å ha makket seg dit i søvne. Han våknet hver time og klaget, ble helt slutt etter nattpose.

Tyngdeposer til barn er jeg iboende skeptisk til av hensyn til krybbedød. Å legge vekt på bryst og mage ut over en vanlig dyne ville jeg ikke gjort. Vet ikke om det finnes noen tester eller statistikk på dette, men føler selv instinktivt at det ikke er lurt - men kan selvsagt ta feil.

Takk for svar. Nei, vet ikke hvorfor hun våkner. Har prøvd mye forskjellig men det ser ikke ut til å ha noe effekt.

Posen jeg har fått anbefalt er denne

https://babydeepsleep.com/no?gclid=...ZUF8veZEJhzzKJlihY62bU0L7wghSxLxoCj7AQAvD_BwE

Men jeg er litt skeptisk selv...

Som tittelen sier,er det noen som har erfaring med tyngdepose?

Har en liten på 9 mnd som har hyppige oppvåkninger utover kvelden,pluss natten.

Har lest at mange har god erfaring med dyngdepose og kuledyner for større barn.

Men hvordan fungerer det i praksis?
Hinder posen barnets bevegelse, klarer de å snu seg rundt med posen på?
Hvor tung er egentlig en slik pose? Blir det veldig varmt inni posen kanskje?
Jeg har aldri sett noe slik før...

Hjalp den til innsoving og lengre sammenhengde søvn hos dere?
Prøvd på et barn på 4 mnd. Funket ikke på noe av det du etterspør.
Barnet kunne fint snu seg med den på. Stoffet er tynt, då vil ikke si det blir for varmt om man dropper dynen da.
Er barn på 9 mnd vil klare å sette seg opp med en tyngdepose.
Vi hadde den du linker til. Solgte den etter noen dager. Penger ut vinduet for vår del.

Prøvd på et barn på 4 mnd. Funket ikke på noe av det du etterspør.
Barnet kunne fint snu seg med den på. Stoffet er tynt, då vil ikke si det blir for varmt om man dropper dynen da.
Er barn på 9 mnd vil klare å sette seg opp med en tyngdepose.
Vi hadde den du linker til. Solgte den etter noen dager. Penger ut vinduet for vår del.

Ok,skjønner. Så i tvil om det er verdt å prøve.

Kanskje jeg kan begynne med en vanlig sovepose og se om det kan ha noe effekt først

Back
Topp