Jeg har født 3 ganger på sykehuset i Skien, og har igrunn lite negativt å si.
Nå skal det sies at jeg har hatt styrtfødsler, så selve føden har jeg ikke akkurat så god kjennskap til.
Med tredjemann traff jeg på et hespetre, som ikke var noe hyggelig. Men de hadde ikke tid til å sette meg igang den ene dagen jeg var inne, så jeg slapp henne:P Ble satt i gang dagen etter
På barsel er de veldig ivrige på amming. Med minstemann skulle ikke jeg amme, og hun jordmoren som hadde mitt rom, glemte det hver eneste gang hun var innom!Jeg lå der kun et døgn, men hun hadde da vakt på ettermiddagen første dagen og morningen dagen etter. Og hver gang jeg plinget på for mat, så spurte hun om jeg trengte hjelp med amming :S
Man vil treffe på mennesker man ikke liker overalt, så jeg tror ikke den ene plassen er bedre enn den andre. Det kommer ann på hvem man treffer på og andres erfaring.
Jeg fikk jo også litt sure tilbakemeldinger når jeg var inne på barselpoliklinikken for de følingprøva. Fikk en sånn sur bemerkning om at jeg fortsatt egentlig skulle vært på sykehuset. Og at jeg gav han altfor mye mat! Jeg skulle gi mindre og oftere!
Jeg var da trebarnsmor, og jeg VET hvordan man gir de mat. Og kjenner mitt barn best.
Jeg prøvde sykehuset sin metode å gi litt mindre mat... skal si deg han ble utilpass! Så vi kjørte mitt løp:P
Men totalt sett så er jeg igrunn fornøyd med mine opphold i Skien:)