Noen som har erfaring med sykehuset i Vestfold eller Telemark?

ryllik

Betatt av forumet
Etter en mildt sagt dårlig fødselsopplevelse fra mitt lokalsykehus da vi fikk forrigemann, har vi bestemt oss for å benytte oss av fritt sykehusvalg. Av praktiske årsaker blir valget  sykehuset i vestfold (tønsberg), eventuelt sykehuset i Skien.

Er det noen av dere som har erfaring fra et av disse sykehusene? Hvordan er rutinene, jordmødrene og gynekologene?

Hei!

Jeg hadde en mildt sagt dårlig opplevelse på Tønsberg for åtte år siden..

Legen min sier at det sikkert er helt annerledes der nå, men vet ikke om jeg går på den..Har hørt veldig mye fint om Skien, så trur vi satser på å komme oss dit, selv om det tar lengre tid å kjøre dit:)

Jeg skal til Tønsberg. Har hørt både positivt og negativt om det egentlig. Ingen personlige erfaringer, men velger å dra dit ettersom det er der jeg er mest kjent. Men hører at mange drar til Telemark også :)

Jeg ringte Tønsberg og fikk snakket med en veldig hyggelig og hjelpsom dame på føden. Fikk time til samtale på flekken. Blir henvist videre til gynekologisk poliklinikk for samtale om fødselen der også. Synes det lover godt, og kan med trygghet si at jeg allerede opplever å bli bedre ivaretatt av Tønsberg enn mitt lokale sykehus.

Det er vel kanskje litt varierende erfaringer fra de fleste sykehus og det kommer nok mye an på hvem som er på jobb under fødselen. Dessverre har mitt lokalsykehus et forferdelig dårlig rykte og jeg har selv opplevd at de gjør grove feil. Det kan virke som om de ikke helt takler kompliserte fødsler og at du har flaks dersom du blir godt ivaretatt.

Back
Topp