noen som har erfaring med sosiallån?

inamaria

Elsker forumet
jeg har ikke kvar på noe hjelp fra nav/sosialen, fordi sambo tjener for godt. det er likevell langt i fra nok til å forsørge 3.
vi må nå flytte og må hoste opp et depositum innen mandag. sambo klarer ikke med sin lønn å betale hele depositumet + første husleie og mat, strøm, div regninger ol. i tillegg.
tror dere da jeg kan ha rett på sosiallån for at vi skal få noen mulighet til å flytte?

vi MÅ virkelig flytte. ikke noe valg.

æ lure på om det kanskje går å få depositum lån i banken, men slettes ikke sikker.

Om man ikke har betalingsannmerkninger så er det ikkeno problem å få depositumslån i banken:)

ORIGINAL: Vugge

Det er ikke noe som heter depositumslån i banken lenger fikk jeg vite.. Det er forbrukslån. Men du kan jo få en depositumsgaranti fra sosialkontoret evt og bruke depositumspengene deres på andre utgifter kanskje om de har litt forståelse... [8|]

men i all verden.. ei venninne av meg fikk det jo før jul..

huseier tar ikke garanti.

Jeg har fått husleiegaranti fra Nav..
har og fått sosiallån et par ganger...

ORIGINAL: lashes

Det er ikke noe som heter depositumslån i banken lenger fikk jeg vite.. Det er forbrukslån. Men du kan jo få en depositumsgaranti fra sosialkontoret evt og bruke depositumspengene deres på andre utgifter kanskje om de har litt forståelse... [8|]

Vi fikk ikke det..[8|] Altså vi fikk forbrukslån. Men depositumslån var det ikke noe som het mer sa ho i banken.. Spørs kanskje hvordan bank man har..[8|]

så dumt.. vil tro depositumslån var billigere enn forbrukslån:/

Vi fikk ikke det..[8|] Altså vi fikk forbrukslån. Men depositumslån var det ikke noe som het mer sa ho i banken.. Spørs kanskje hvordan bank man har..[8|]

så dumt.. vil tro depositumslån var billigere enn forbrukslån:/

Ja, har fått det tidligere og det var billigere... Men må man så må man.. [&:]

Men tror nok bare jeg ville hørt på sosialkontoret... Eller familie? Venner?.. Noen som har litt ekstra å låne dere et par måneder så får dere heller leve litt trangt en periode?..

har desverre hørt med alle mulige personer [:(]
eneste løsning nå er nav[:(] alle vet jo at de ikke er kjent for å hjelpe bare for å gjøre det, så jeg krysser virkelig alt jeg har, og håper inderlig at den ærligheten jeg har vist ovenfor dem kommer meg tilgode

altså, de vet på nav hvordan situasjonen vår egentlig er.

flytter vi ikke 1.feb sitter vi på bar bakke, og hvis ikke DET er grunnlag for å få et sånt lån så vet jeg virkelig ikke..[:(]

jeg ville ha brukt de pengene dere har på husleie og depositum og søkt sosialen om nødhjelp og livsopphold. for det har dere krav på. siden huseier ikke tar garanti så gå på sosialen og søk om nødhjelp og livsopphold. og du som ikke har inntekt kan gå på sosialen og få hjelp men bare at du og samboer må søke sammen, de beregner hans inntekt også, siden han og skal være med å betale "halvparten av utgiftene"

Back
Topp