Noen som har erfaring med skuvseng?

Tittentei80

Andre møte med forumet
Har en skuvseng som jeg lå i da jeg var lita, tenkte d hadde vært morsomt å pusse den opp til min lille baby..:-)
Men så var det noen som sa til meg at de kunne være "farlig" med tanke krybbedød bl.a. Noen andre som har hørt noe om det?

Tror det har noe med lufting å gjøre..
Jeg har lyst å ha vugga til mannen min i stua.. Men blir nok en ny seng til bruk om natten for å være på den sikre siden..
Skulle tro du kunne snakke med en forretning som selger barnesenger? De må jo ha kunnskap på dette feltet. :-)

Ehhh... Krybbedød pga skuveseng? Jeg vil tro at så lenge du kjøper en god ny madrass, så kan du like gjerne bruke den som noe annet... Er forskjell på skuvsenger, noen er med sprinkler andre helt tette.
Til vår første brukte vi først kurv, så sprinkelseng og nå bruker han skuvsenga (bytta når han var ca 2,5). Jeg tenker at faren for at de klatrer over ganske kjapt er en stor risiko for kantene er ofte ikke så høye, så jeg ville nok uansett hatt en sprinkelseng fra babyen kan sette seg opp og til barnet klarer å klarte ut av senga selv.

Dette er en tett seng, så det var dårlig lufting som var argumentet..
Men jeg kan egentlig ikke skjønne at det kan være noe værre enn en bagvogn f.eks..?
Hvis jeg får tak i en ny og god madrass, så er det sikkert ikke noe problem..

Tittentei80 skrev:
Dette er en tett seng, så det var dårlig lufting som var argumentet..
Men jeg kan egentlig ikke skjønne at det kan være noe værre enn en bagvogn f.eks..?
Hvis jeg får tak i en ny og god madrass, så er det sikkert ikke noe problem..

Jeg tror folk flest har såppas godt inneklima i dag at jeg tror ikke det skal være noe problem, så lenge man lufter godt og alt det der!
Guttungen her sov faktisk i bagdelen til vogna en god stund (jøss, man glemmer mye rart)...

Back
Topp