Noen som har erfaring med omgangssyken hos mor og amming?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg har fått omgangssyken.. Både løs mage og oppkast..

Har hørt at man kan miste melken under omgangssyke..

Og da blir jeg litt engstelig siden vi har stått så på for å opprettholde ammingen og endelig hadde kommet over kneika.. Vil IKKE at det skal gå ut over produksjonen igjen.

Hva er deres erfaringer rundt dette?
Hva bør jeg gjøre/passe på?

huff, vet ikke..
men dytter! God bedring!

Hei,

jeg ble fortalt at man bare skulle fortsette å amme selv om man hadde omgangssyken, vet dessverre ikke om det kan være lettere å miste melka.

Kanskje du skulle tatt en telefon til legen din i dag, bare for å sjekke?

jeg hadde flere runder med omgangsyke da jeg ammet. Gikk ikke ut over melkeproduksjon i det hele tatt, men babyen ble jo selvsagt smitta. (det ville han nok blitt uansett). Eneste kjipe var jo at jeg flere ganger i løpet av ammingen måtte levne en hylskrikende ikke-mett baby mens jeg måtte springe å spy.

letteste er vel å ringe ammetelefonen å spør om råd.
Og for å prøve å ungå å smitte, være super hygienisk med håndvask osv.

Jeg fikk omgangssyken når min minste var 4 uker gammel.
Var syk i nesten en uke, men mistet ikke melken (selv om jeg selv gikk ned flere kilo på de dagene, og ikke fikk i meg annet enn litt eplemost/farris og tørre loffskiver).

Jeg lå i senga stort sett hele tiden, og pappaen kom og koblet poden til puppen ved behov.
Ikke noen drømmesituasjon, men det gikk veldig bra :)

God bedring til deg, og håper at melken forblir :)

Null problem. Kastet opp bare et døgn, men pappan tok det meste av stell med babyen (som bare var 4 uker) og jeg ammet det som måtte til. Gikk helt fint, babyen ble ikke smittet :)

Jeg ammet som vanlig, men mistet en del av produksjonen min. Jeg har lett for å få senket produksjon... Man må bare sørge for å få i seg nok mat og drikke, iallefall drikke! 

Jeg skulle til å si at jeg har dårlig erfaring, men jeg fikk ikke dårligere melkeproduksjon i det minste. Jeg har hatt omgangssyke en gang mens jeg ammet storebror, og en gang med lillesøster. Begge gangene var det barna som ble syke først, og begge reagerte med å ikke spise fast føde, bare amme hele tiden. Jeg klarte overhode ikke å få i meg nok væske da jeg selv ble syk. Jeg ble uttørket, og følte meg mye mer slapp og dårlig enn jeg noen gang har blitt av omgangssyke tidligere, men ammebarna fikk tydeligvis nok melk. :) De var blide, fornøyde og med upåvirket allmenntilstand. :)

Hadde omgangsyka  da vesla var omtrent 3 mnd gammel, mista all melka, hadde da pumpa meg i de tre mnd, så det var ikke mer å hente. Vi var i gang med mme, så fortsatte med det. 

Back
Topp