Noen som har erfaring med Nakkeprolaps?

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Våknet idag tidlig også plutselig sa det en skikkelig knekkelyd i nakken min. Var så vondt så jg begynte å gråte. Prøvde å komme meg ut av sengen, men måtte bare gi opp pga store smerter. Endte med at samboer måtte hjelpe en gråtende Miemor ut av sengen. AUA.. Hjelpe meg på do og på med klærne. Har nå tatt smertestillende(paracet) og smurt nakken med muskelsalve. Har ifra før veldig stiv nakkemuskulatur, men har aldri hatt det sånn her før. Kan ikke bevege på hodet mitt, så sitter i grunn her og ikke får gjort noen ting Noen som veit hva jg kan gjøre for å få nakken bra igjen?

Ingen?

jeg har wiplash skade så slitter med store nakkesmerter, for meg så fungerer varme og litt masasje men det må gjøres av noen som kan det pga faren for at en kan trykke på feilpunkter
Jeg hadde nok tatt en tlf til legevakta å få en lege til å se på det, kan tenkes du må til fysio/manueltrapaut/kiropraktor

Takk for svar=) Ja, legevakten er ikke oppe før 4 her, så ringer så snart det er åpent. Så får legen ta en titt på meg, frister i grunn ikke, men  må bare. Helt sinnsykt store smerter. Bare pga den minste bevegelse, så blir så det så innmari smertefullt at tårene renner av seg selv.

kjenner til hvordan det er med smerter i nakken, siden smerter dr også går utover andre ting også
får håpe de tar deg inn,lykke til

Føler med deg!
Varmeflaske/varmt håndle/varmepute..

ibux og paracet sammen.

Jeg vet det høres HELT idiotisk ut, men når du ligger i den mest komfortable stillingen du bare greier- start nederst i kroppen og konsentrer deg om å slappe av i en og en del. Ikke for at det skal hjelpe nakken, men jo flere spenninger i kroppen, jo verre blir det. Og slike smerter har en tendens til å gro seg fast i hele kroppen om man ikke forsøker avspenningsøvelser. 
Om det hjelper, sett på rolig musikk. Men se for deg- og tenk på en og en kroppsdel.

Jeg er ingen forkjemper for alternativ medisin, men etter å ha vært plaget med prolaps i rygg, og gått på ryggskole, har jeg lært meg noen "smertestillende" triks.

Og det aller viktigste å vite- dersom det er en prolaps: Smertene er ikke farlige. Skiven sklir ikke ut, og den ødelegges ikke av bevegelse.

Vært på legevakten, var visst nerve i klem. Så har fått beskjed om å ta pinex forte og voltaren og har fått på nakkekrave. Skulle bli bedre etter 7-10 dager. I mellomtia måtte jg ta det rolig og slappe av. Gjøre øvelser der jg beveger hodet, ellers bare slappe av. Det er lett med en 18 mnders liten jente som jg må passe på Hvis det ikke har bedret seg til mandagen må nok bare samboer være hjemme. Takk for alle gode råd. Tror på alternativ behandling. Eneste som hjalp oss mot all verdens låsninger på minsten som tok over ett halvt år å bli kvitt. Det var da kinesolog. Skal ta meg ett varmt bad etterpå med lavendel i, bare for å få ro i kroppen. Veit det ikke er farlig, men blir litt redd for det. Veldig ubehagelig og intens smerte.

godt du fikk noen til å se på det
god bedring videre

det var godt du har vært hos doktorn :) God bedring til deg... Lur ide og la sambo være hjemme på mandag så du får hvile :)

Høres ut som en låsning i nakken. Om dere har døgnåpen kiropraktor eller kiropraktor med et helge nr du kan ringe så gjør det. Hvis ikke ring en kiropraktor på mandag så du får de justeringene du trenger. Da ordner dere på årsaken til at du får vondt og ikke bare symptomene som medisinene gjør. For all del, ta medisiner som legen sier, men gjør også noe med problemets årsak.

God bedring.

Takk alle sammen. Helt svimmel her jeg sitter. Pinex forte slår hardt i grunn. Litt ekkelt for liker ikke følelsen av å være full eller miste kontrollen. 

Ring naprapat el kiropraktor på mandag,så fikser d deg ogdu slipper pøse på med masse tabletter

Førstehjelpen på slike ting er som regel de kjipe (sterke) tablettene..
Men da klarer du i alle fall å holde deg fra å miste vettet det neste døgnet ;)

Jeg er enig i de som foreslår naprapat/fysio/kiro etc. Ofte mer peil enn allmennleger.

Lykke til, og god bedring!

Back
Topp