Noen som har erfaring med import av bil?

Buffeluremamma

Forumet er livet
Og tar på seg et lite betalt oppdrag med å hjelpe meg og sambo med hele opplegget?

send gjerne pm, nettet er så ustabilt her at jeg aldri vet når jeg får sjekket pm igjen.

Er snakk om en Chrystler btw :)

sender pm jeg!

knall :D

Sambo har jobbet for et firma og reist masse til Sverige og importert derfra.
Si i fra hvis du vil jeg skal spørre han :)

Maanda skrev:
Sambo har jobbet for et firma og reist masse til Sverige og importert derfra.
Si i fra hvis du vil jeg skal spørre han :)

Er snakk om å importere fra Tyskland eller lignende.
Eller, det landet hvor vi finenr jevnt over greiest priser på Chrystler Grand Voyager :)
Er det samme runde med papirer uansett hvor man importerer fra, eller?

Jeg vet ihvertfall at det er vanskeligere å få solgt en bil som er importert. Folk blir mere skeptiske. Ihvertfall biler fra tyskland. Så det er jo noe å tenke på.

Carla82 skrev:
Jeg vet ihvertfall at det er vanskeligere å få solgt en bil som er importert. Folk blir mere skeptiske. Ihvertfall biler fra tyskland. Så det er jo noe å tenke på.

Ikke nødvendigvis, er den ny når den kom til Norge spiller det liten rolle... Og importerte biler har som regel mye mer utstyr...

Carla82 skrev:

Dette stemmer ikke alltid. Jeg hører mange snakke positivt om importerte biler og velger gjerne en bil av den grunn. Biler som har gått utenlands er ofte ikke like mye rust på som når de har kjørt på veiene her..

Neida, ikke alltid:) Men jeg hadde f.eks aldri kjøpt en litt eldre bmw som var importert fra tyskland. Fordi man aldri har noen garanti mot at de har jukset med km.standen. Jeg vet de er vanskelig å selge også. Vet ikke hvordan det er med chrystler..

Stita skrev:

Carla82 skrev:

Dette stemmer ikke alltid. Jeg hører mange snakke positivt om importerte biler og velger gjerne en bil av den grunn. Biler som har gått utenlands er ofte ikke like mye rust på som når de har kjørt på veiene her..

Carla82 skrev:
Neida, ikke alltid:) Men jeg hadde f.eks aldri kjøpt en litt eldre bmw som var importert fra tyskland. Fordi man aldri har noen garanti mot at de har jukset med km.standen. Jeg vet de er vanskelig å selge også. Vet ikke hvordan det er med chrystler..

Stita skrev:

Carla82 skrev:

det har man aldri noe garanti mot i norge eller. det blir juksa like mye med km standen på biler i norge å. du ser på bilen om den har gått 300000 km istedefor 100000 km som selger oppgir. kjøper heller en import bil for dem er i bedre stand.

Back
Topp