Noen som har erfaring med igangsettelse som andregangs?

ishel

Blir kjent med forumet
Hei, jeg blir igangsatt neste uke som andregangs og lurer på om det er noen som har erfaring i forhold til å bli satt i gang som andregangs eller flergangs?

Forrige gang ble jeg satt i gang så jeg vet jo hva det går i, men lurer egentlig bare på om det blir lettere når det er andre gang og går noe raskere eller om det var relativt likt?

Takk for svar :)
 
Jeg ble satt igang med nr 2. Var 15 dager over termin, så hadde fått såpass åpning at de tok bare vannet, så blir kanskje ikke helt det samme som med deg? Endte i hastekeisersnitt pga svak puls på baby 6 timer etter de tok vannet på 7cm åpning.
 
Har ikke erfaring, men har nesten et lite håp om at de bestemmer seg for å sette meg igang iløpet av neste uke. Er 38 uker på tirsdag, har mye modning allerede, er kjempesliten, og vil ikke vente i Tromsø helt til termin...
 
Sniker.
Ble satt igang ved første og tredje fødsel.
Den tredje fødselen tok lenger tid. Ikke pga igangsettingen, men pga baby som brukte tid på å komme langt nok ned i bekkenet.
Ved første fødsel måtte jeg ha modningspillenr, ved siste tok de bare vannet.
 
Jeg ble satt igang med nr 2. Var 15 dager over termin, så hadde fått såpass åpning at de tok bare vannet, så blir kanskje ikke helt det samme som med deg? Endte i hastekeisersnitt pga svak puls på baby 6 timer etter de tok vannet på 7cm åpning.

Blir vel ikke helt det samme, jeg kommer til å være 38+0 på dagen de setter i gang, så regner med ballong osv. Det er jo høyere risk for hastesnitt jo tidligere man blir satt i gang så det er jo en liten bekymring, men samtidig fødte jeg en stor baby for 19 mnd siden som jeg håper har banet god vei
 
Sniker.
Ble satt igang ved første og tredje fødsel.
Den tredje fødselen tok lenger tid. Ikke pga igangsettingen, men pga baby som brukte tid på å komme langt nok ned i bekkenet.
Ved første fødsel måtte jeg ha modningspillenr, ved siste tok de bare vannet.

Første her tok veldig lang tid og måtte få godkjennelse fra overlege om å fortsette pga press riene tok lengre tid enn hva som er «lov» . brukte laaang tid på å komme ned i bekkenet så den kjenner jeg til. Hmm får bare krysse fingrene for at det går lettere denne gang
 
Første her tok veldig lang tid og måtte få godkjennelse fra overlege om å fortsette pga press riene tok lengre tid enn hva som er «lov» . brukte laaang tid på å komme ned i bekkenet så den kjenner jeg til. Hmm får bare krysse fingrene for at det går lettere denne gang
Min tredje fødsel var en tvillingfødsel, hadde full åpning mens vi ventet (3,5t) på at tvilling 1 skulle komme langt nok ned, men hadde ikke pressrier før barnet var der det burde være.
Høres stress ut å ha pressrier lenge.. Ihvertfall om man ikke får presse :eek:
Krysser fingrene for deg :)
 
Har ikke erfaring, men har nesten et lite håp om at de bestemmer seg for å sette meg igang iløpet av neste uke. Er 38 uker på tirsdag, har mye modning allerede, er kjempesliten, og vil ikke vente i Tromsø helt til termin...

Jeg har blitt satt i gang før og håper virkelig ikke jeg blir det denne gangen. Første gang håpa jeg litt på det selv også, fordi jeg var så lei. Men, tro meg - du vil egentlig ikke det :)

Nå har vel du litt andre omstendigheter mtp. at du ikke er hjemme og sånt, men. Jeg kommer til å si at jeg kun går med på det om det er absolutt nødvendig mtp. min og babys helse!
 
Jeg har blitt satt i gang før og håper virkelig ikke jeg blir det denne gangen. Første gang håpa jeg litt på det selv også, fordi jeg var så lei. Men, tro meg - du vil egentlig ikke det :)

Nå har vel du litt andre omstendigheter mtp. at du ikke er hjemme og sånt, men. Jeg kommer til å si at jeg kun går med på det om det er absolutt nødvendig mtp. min og babys helse!
Jeg er såpass moden at de tror ikke det trengs hormoner for å sette meg i gang, det ville cb ært snakk om å evt ta vannet ;)
 
Jeg er såpass moden at de tror ikke det trengs hormoner for å sette meg i gang, det ville cb ært snakk om å evt ta vannet ;)
Ah, bare ta vannet ja :)
 
Ah, bare ta vannet ja :)
Ja, har gode 3cm nå, gått med det ei uke+ allerede. Helt myk og tøyelig. Så er liksom ikke snakk om ballong og slikt.
Men har hatt veldig mye tak bak i ryggen etter tøying i dag, så får se om det har en effekt iløpet av de neste dagene. Di kommer også rett inn på hodet til den lille når de undersøker :)
 
Back
Topp