Noen som har erfaring med hofteleddsdysplasi?

kirsten

Blir kjent med forumet
Har vært på sykehuset i ultralyd med Runa i dag, og det ble konstatert hofteleddsdysplasi. Ble sent til barnepoliklinikken der hun straks ble lagt i pute. Dette kom egentlig veldig brått på meg, selv om jeg har vist at det var en kjangs for at det kom til å skje helt siden legeundersøkelsen når hun var 1 dag gammel. Men jeg trodde aldri det var noe alvorlig siden ingen i familiene våre har hatt noe slik. ikke kjenner jeg noen som har vært borti det heller, så  jeg vet liksom ingenting...
Jeg har nesten ikke holt opp med å gråte siden vi kom fra sykehuset i dag, stakkars liten... ligger  der med bena rett ut... Jeg vet jo at det er bedre at hun har på puta å blir frisk nå, enn at de må gipse henne senere, men alt blir så mye tyngre nå! Hun kan jo ikke sitte i bilsete en gang!
Er det noen som har erfaring med dette? Er litt deppa og fortvila nå...

Har ikke erfaring selv, men kjenner en som hadde det selv som liten, og forstod på foreldrene at de hadde reagert omtrent sånn som du beskriver..
Du har rett i at det er bedre å få det behandlet med en gang enn å vente - selv om det er vondt å se på så har jenta det mye bedre på den måten

Vil bare si god bedring til vesla di..  Nydelig jente, forresten [:D]

Lykke til til mamma'n!
og - GRATULERER MED EN FLOTT JENTE[:D]

Back
Topp