Noen som har erfaring med feil benstilling?

Lena Levegg

Forumet er livet
Etter UL i dag ble det tydelig vist at begge føttene til lille snuppa mi ligger vendt innover.
Leggbenet var rett og fint, og ingen andre skjelett feil.

Har ingen erfaring med dette, men mener å ha hørt om disse tilfellene før, så nå må jeg høre få
høre litt fra noen som vet noe.. eller har hørt om noen,, linker til nettsider etc. [&:]

Skal få videre beskjed fra Jordmor i morgen tidlig, men må lese alt jeg kommer over [:-][8|] 

om det er snakk om bare ben bladene(foten) så syns jeg det høres ut som "klump" fot( jeg er ikke lege, men hørt mye om det) det vet jeg at barn gjerne må ha gips noen uker fra de er født(de blir ikke plaget av dette tror jeg) og på noen operere de og kutter akillisen,, vet du, jeg mener det er noen inne på født mars 2007 som har barn med dette.. ville spurt der.. mener å ha lest at det er 2 små jenter med dette der inne...

Hvis problemet ligger i hoftene, så tror jeg at de pleier å gipse dem på sykehuset og så retter problemet seg av seg selv. Men vet ikke mye om dette her altså.

Jeg tror det smarteste er å få mest mulig info fra JM og/eller lege. Be om ekstra oppfølging pga dette!

Lykke til og klem [:)]

Da har jeg lest og lest og lest alt jeg kommer over, og kan snart gå opp i eksamen i "klumpfot"!! Det er et ord
jeg allerede har lært meg å hate, men jeg må kalle spade en spade, det er det hun har [:(]

Det blir videre oppfølging på Ullevål i morgen kl 11, for det kan også være flere skader, men hun var ganske sikker på
at resten er ok. Blir nok 3D, men var ikke helt på denne måten jeg hadde tenkt meg det!!
Men prognosene er veldig bra, gips fra dag 1 og i 7 uker ca, så skinner i 4 ÅR[:o][:o] 10-15 timer i døgnet.
Og senskader er sjelden, så det er rett og slett bare de første årene det blir mye sykehus og fysioterapi.
Må ha 3 timer med tøy og strekk av bena hver dag etter at gipsen er fjærnet.