Noen som har erfaring med doble etternavn med bindestrek?

Chicita

Glad i forumet
Vi vurderer det på jenta vår, men er så usikker.
(Vi har begge bare et fornavn og et etternavn hver)

Men om en bruker to etternavn og setter en bindestrek imellom, blir det slik at en bruker begge bestanding da?

Jeg har to etternavn, det er bare stress syns jeg da!
Så Leah Isadora har fått et etternavn bare [:)]

Ja, da blir de to etternavnene til et etternavn med bindestrek, så man må bruke begge.

Så synes det er bedre å bruke det ene til mellomnavn heller da, da kan man velge selv om man vil skrive begge eller bare et eller bare bokstaven alt ettersom..[:)]

Ja. Når det er bindestrek mellom bruker man alltid begge. Hvis man ikke har bindestrek er det som står i midten mellomnavn og det bakerste etternan. Jeg hadde mellom- og etternavn som ugift og synes det var greit. Jeg var nøye på å presisere at begge navnene skulle brukes ved navneopprop og sånn. Nå har jeg og mannen min satt sammen etternavnene våre med bindestrek. Jeg liker det godt.   

ja, nå når vi gifta oss skulle jeg legge til etternavnet hans bak mitt, men ved en feil endte det opp med bindestrek, det vil si at jeg må si begge etternavnene når jeg presenterer meg til feks NAV, så for noen dager siden sendte jeg inn endring for det der gidder jeg ikke

oki[:D], har selv etternavn med bindestrek, så det blir nok ikke bindestrek igjen med mitt etternavn og pappa'n sitt iallfall hehe

vi satt sammen våre etternavn med bindestrek, så vesla heter begge navnene. Men hun har bare et fornavn, og det er ganske kort. Hadde ikke gjort det om hun hadde fått dobbeltnavn til fornavn, det hadde blitt alt for mange navn! Men jeg liker at hun heter litt av meg og litt av samboer, jeg [:)] synes det er koselig at det er litt av begge. Og i dag fikk vi fødselsattesten i posten, så nå er det offisielt! [:D]

Back
Topp