Noen som har erfaring med dette ?

Anonymius

Glad i forumet
Hei hei..

No for tiden løper pulsen min løpsk bare ved å gå på do eller reise meg fra sofaen. Jeg er syk med forkjølelse og har astma i tillegg så det er litt tyngre å puste men jeg er ikke tett når jeg reiser meg men likevel kjennes det ut som hjerte skal pumpe ut av kroppen min og jeg blir uvel og må bare sitte meg ned. Kjennes ut som jeg har løpt marraton bare av å gå på do. Noen som har det lignendes og evt fått vite noe fra lege hva en skal gjøre når det er slik ? burde jeg kontakte lege kanskje [&:].. Er ikke lett å vite og vil ikke ringe å virke hysterisk...

Vi har mye større blodvolum nå, noe som gjør at hjertet er litt større, og samtidig har vi mindre lungevolum. Så det er sannsynligvis kombinasjonen av dette. Det kan også være blodtrykket, men jeg holder en knapp på det første. [;)]
Helt vanlig nå på slutten. Man må bare ta det med ro. Begynner du å få andre symptomer enn dette, bør du nok høre med legen, da. Det erjo noe du må vurdere selv.

kontakt fast legen din i morgen å spør [:)]

Greit å få et svar med de, å kanskje greit å få det sjekket opp [:)]
man skal jo opp litt i puls, men en plass går den grensen også.
fikk høre det kunne være aktuelt med medisinering om dette var høyt, og plagsomt for deg.

ORIGINAL: kariot

kontakt fast legen din i morgen å spør [:)]

Greit å få et svar med de, å kanskje greit å få det sjekket opp [:)]
man skal jo opp litt i puls, men en plass går den grensen også.
fikk høre det kunne være aktuelt med medisinering om dette var høyt, og plagsomt for deg.

Det er veldig plagsomt , kan jo så vidt reise meg så pumper alt i hundre. Har vært gravid før og det har ikke vært sånn, greit nok har vært tungt å puste og slikt men ikke sånn som dette. Kjennes ut som jeg har løpt flere mil med å gå to meter og det er ikke normalt gravid el ei hehe ! Får kontakte fastlegen i morgen ja å høre med de [;)].. Får prøve å ta det me ro å ligge så mye jeg kan te i morgen så slipper å anstrenge ungen så mye vist jeg har for høy puls.

Kanskje du har høyt blodtrykk? Da bør du ligge i ro. Ring legen og si fra, så får du sikkert komme inn for å ta bt. Jeg sliter med høyt bt, og har fått beskjed av legen om å være mest mulig i ro, helst ligge på sofaen hele dagen. Men jeg lå på 150/102 sist gang jeg målte da..
Vi har jo mer blod i kroppen, men det skal da ikke være normalt at pulsen er sånn på høygir bare for å gå et par meter.

ORIGINAL: Piplup

Kanskje du har høyt blodtrykk? Da bør du ligge i ro. Ring legen og si fra, så får du sikkert komme inn for å ta bt. Jeg sliter med høyt bt, og har fått beskjed av legen om å være mest mulig i ro, helst ligge på sofaen hele dagen. Men jeg lå på 150/102 sist gang jeg målte da..
Vi har jo mer blod i kroppen, men det skal da ikke være normalt at pulsen er sånn på høygir bare for å gå et par meter.

nei syntes ikke det virket normalt jeg heller så skal ligge i ro til jeg skal ligge meg, og så sove og så ringe fastlegen min i morgen :) skal egentlig til henne på onsdag men håper å få en time i morgen siden jeg ikke føler meg bra ! Har hatt to svimlinger i dag så jeg måtte ligge meg på sengen. Men gikk over med beina høyt. så får undersøke det i morgen håper jeg ! [:)]

ORIGINAL: fysio79

Jeg ville undersøkt med fastlege for å utelukke ulike ting, som feks blodtrykk og lignende. Kanskje er det astmaen din som er blitt værre under graviditeten, noe som ikke er uvanlig. Du har allerede med astma dårligere oksygenopptak enn normalt og i tillegg får alle gravide mindre plass til lungene en periode under graviditeten, noe som også vil påvirke oksygenopptaket og pulsen din. Dvs hjertet må slå raskere forå pumpe mer blod rundt i kroppen enn normalt, siden det er blodet som frakter oksygenet til hele kroppen vår..

Vet at det kan være lurt å gi beskjed til sykehuset hvor du skal føde også at du har astma..

ja det skal stå i papirene mine at jeg har astma. Med 1 guttungen min tok de ikke hensyn til det litt en gang. med andre gutten min fikk jeg ikke sjangs til å tenke på det siden han ble født hjemme og alt gikk fint begge gangen i henhold til astmaen.. Så jeg håper jeg kommer til i morgen. Er nok en kombinasjon mellom astma - gravid - forkjølet som gjør dette vil jeg tro. Men bedre å få det undersøkt og under kontroll.. liker ikke pøse i meg medisiner og jeg må ta doser langt over grensen skal jeg klare meg en hel dag !

tusen takk for det [;)]

Back
Topp