noen som har erfaring med dette sete?

Skeptisk til at setet/senga blir stående sidelengs ved en evt kollisjon. Barn skal jo sitte bakovervendt fra første bilturen.

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

Skeptisk til at setet/senga blir stående sidelengs ved en evt kollisjon. Barn skal jo sitte bakovervendt fra første bilturen.

ja jeg tenker litt sånn selv, men på en annen side er det kanskje bedre for en nyfødt og ligge enn å sitte? jeg vet ikke jeg altså.. derfor jeg spør om noen har erfaring med det, og om det da er verd å satse på..

Nyfødte kan fint sitte i bilsete. De sier i fra når de trenger pause/ har det ubehagelig. JEg tror også at du vil kunne bruke et sete hvor babyen sitter mye lengre enn det hvor babyen ligger.

ORIGINAL: Alexandra82

Har hørt at de kun er anbefalte til prematurbarn (pga de ikke skal sitte med tanke på pustingen og slikt) og barn med benproblemer feks benskjørhet.

Eksperter fraråder å bruke slike til barn uten spesielle behov for det.

Men har ingen erfaring selv assa.

ah.. nei da er det nok heller best å bruke ett vanlig sete. men hvilket anbefaler dere? jeg har brukt beSafe izi sleep til forrige ungen, og hun lå alltid så vondt med hodet så det vil jeg ikke bruke igjen!

anbefaler maxi cosi med base!!! superfornøyd med det, og snuppa har god plass fremdeles[:D]

Enig med de andre her.

Jeg anbefaler maxi cosi med base[;)][:)]

ORIGINAL: StinkiStini

Enig med de andre her.

Jeg anbefaler maxi cosi med base[;)][:)]

ORIGINAL: Marinah

hodet henger ikke sånn rart med det sete? :)

Hvordan henger rart? mener du når de sover at hodet bikker framover? isåfall så gjør det det ennå på vår som er 2 år, men hun regulerer dette selv.

Hvordan henger rart? mener du når de sover at hodet bikker framover? isåfall så gjør det det ennå på vår som er 2 år, men hun regulerer dette selv.

ja altså hodet henger ned og slenger, det var ILLE før når hun ikke klarte holde hodet selv, var redd hun skulle knekke nakken..så aldri mer det sete [&:]

ja altså hodet henger ned og slenger, det var ILLE før når hun ikke klarte holde hodet selv, var redd hun skulle knekke nakken..så aldri mer det sete [&:]

Det skal jo være sånn hodepute inni,for å støtte opp hodet litt, og de fleste barn henger litt med hode i bilsete om de sovner o.l.. Det er vanlig

Hadde acta graco med base til mine to, var veldig fornøyd med det.

ORIGINAL: [ellaumbrella]

Det skal jo være sånn hodepute inni,for å støtte opp hodet litt, og de fleste barn henger litt med hode i bilsete om de sovner o.l.. Det er vanlig

ja det er en sånn putesak i den, men synes ikke den støttet hode noenting jeg.. greit nok at det skal henge litt men jeg turte knapt ha henne i bil for hodet slang så fælt :/

http://forbrukerportalen.no/produkter/15678/

I den siste testen til forbrukerrådet kom dette sete best ut! Merk da at det finnes seter med høyere score fra tidligere tester, de tester ikke setene på nytt, så de gamle testene er fortsatt "gyldige" står det.
Maxi Cosi Cabriofix med easyfix base er det sete som har kommet best ut visst du ser på alle testene!

ORIGINAL: Mammapostei!

http://forbrukerportalen.no/produkter/15678/

I den siste testen til forbrukerrådet kom dette sete best ut! Merk da at det finnes seter med høyere score fra tidligere tester, de tester ikke setene på nytt, så de gamle testene er fortsatt "gyldige" står det.
Maxi Cosi Cabriofix med easyfix base er det sete som har kommet best ut visst du ser på alle testene!

ah.. skal sjekke ut testen. takk:)

Maxi Cosi!
Har hatt det og Acta Graco, og dette er definitivt det vi var mest fornøyd med.
Solgte de to vi hadde og da vi ble gravide igjen, var det ingen tvil om at det ble maxi cosi andre gangen.

Back
Topp