Noen som har erfaring med Cerazette?

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg begynte på Cerazette på torsdag. Dette var første blødningsdag, men etter jeg tok pillen på torsdag har jeg ikke blødd mer. Vanligvis har jeg menstrasjon i 5-7 dager. Hva skjer? Er dette en vanlig «bivirkning» av minipillen? Vet man kan få uregelmessige blødninger, men kan man miste mensen fra første dag på pillen?

Tok en graviditetstest i morges og den var negativ. Fikk baby for 9 måneder siden, men fikk fort mensen tilbake etter fødsel og den har vært regelmessig i 7 måneder nå. ‍♀️
 
Jeg mista mensen med en gang første gangen jeg brukte cerazette. Etter nr 1 så ble det mye tull i blødningen i starten.
 
Jeg plagdes med småblødninger i tide og utide med dem.. :shy:
 
Jeg hadde småblødninger av dem konstant og var et hormonelt troll.

Men det var meg, etter hva jeg har hørt mister de fleste mensen med dem
 
Mistet også mensen med cerazette, kom tilbake med en gang jeg sluttet :)
 
Jeg blødde av og på hver uke omtrent på dem. Bytta så fort jeg fikk sjansen.

Men det var meg [emoji6] alle piller funker ikke på alle, og mange slipper blødninger på Cerazette.
 
Jeg mistet mensen på cerazette.
 
Jeg skal ALDRI ta p-piller igjen, inkludert cerazette.
Begynte på p-piller da jeg var 18. Tok noe som her Loette først, men cerazette de siste årene. Slutta å ta p-pillene en høst for flere år siden fordi vi tenkte vi skulle ha baby sommeren etter... fikk ALDRI mensen tilbake, altså aldri eggløsninger... :( Jeg var på diverse utredninger, hadde litt cyster på eggstokkene (PCO men ikke PCOS). Fikk det som het pergotime, fikk fortsatt ikke eggløsning. Bytta gynekolog. Dobbel dose pergotime ga meg én eggløsning!! På den satt spira, og 9 mnd etter var vi foreldre (heldig som har mann med super sædkvalitet). Fra jeg slutta med pilla til jeg ble gravid hadde det gått to år. Etter graviditeten fikk jeg heldigvis for første gang siden jeg var 18 eggløsninger og naturlig mensen, men uregelmessig. Vi var veldig enige om at jeg ikke skulle på p-pillen igjen fordi den hadde ødelagt så mye sist. Og denne gangen (graviditet nummer to) ble jeg gravid på første forsøk!!! Mange år etter p-pilleslutt var visst kroppen velfungerende igjen.

Så jeg er særs skeptisk til hormonell prevensjon og skal aldri ta det igjen.

Det var min skrekkhistorie... Vet at mange er fornøyde med p-piller...

Forøvrig ble jeg satt på p-pilla for menstruasjonssmerter. For jeg får kjempestore smerter. Men med magnesium og b-vitamin ble smertene borte! Skulle ønske jeg hadde prøvd det som attenåring og heller praktisert sikre perioder med mannen min fram til vi var klare for å bli foreldre. Lett å være etterpåklok
 
Mista også mensen av den. Men ble kokko hormonell, så måtte slutte, for omverdenens skyld:laughing002
 
mistet mensen med dem, får mensen tilbake i normal syklus med en gang jeg stopper med dem. har ingen andre bivirkninger når jeg bruker dem, bortsett fra at jeg har 1 uke der jeg får noen kviser i ansiktet, ellers ingenting :D
 
Back
Topp