Noen som har erfaring med brannsår?

crispy

Elsker forumet
Sønnen min har altså brent seg (som sikkert en del har fått me seg).
Dette skjedde altså på mandag og han har svææære blemmer over hele hånden sin. Ser helt grusomt ut! Nå er blemmene bare blitt større egentlig. De blemmene på fingrene hans er kjempe store som gjør at fingrene hans er dobbel så tykke som vanlig (overdriver ikke heller desverre). De var ikke det i går og de andre dagene. Er det noen som vet om det er vanlig at blemmene bare vokser og vokser?? De er kjempe harde og veldig vonde for han.. [:(]

Noen som kan hjelpe meg med svar og erfaringer?

Uff det høres såååå forferdelig ut altså Crispy .. stakkar lille [:(][:(]

Jeg har ikke noe hjelp å gi, men dytter litt for deg jeg .. [:)] håper det er noen som kan dele litt ..

jeg har hatt 2-grads forbrenning på handa mi, og fikk væskefylte-blemmer... [&o]

viktig at du ikke sprekker de med vilje om det er væske inni der...

men er de harde sier du?? [8|] hmm... aldri hørt...

ringe legevakta å spørre??

Ja har vurdert å ringe legevakten, men samboeren mente det ikke var nødvendig for nå skal han bare sove og så kan vi gå rett til legekontoret i  morgen tidlig.. (de skal stelle såret)
Ja de er knall harde på fingertuppene. De blemmene på håndflaten er myke og "normale" (utenom at de er gigantiske). Blir sååå usikker og er livredd for infeksjon.
Ikke at jeg tror det er det nå, for det er ikke rødt og varmt. Kommer ALDRI til å stikke hull på blemmene selv, og håper de ikke sprekker.

Noen som vet når de begynner å trekke seg tilbake?

skader ikke å ta en tlf til legevakta uansett, de er nesten de beste til å vurdere om dere må komme inn eller ikke og evt kan de "berolige" dere med at det kanskje er normalt eller greit at dere venter til i morgen tidlig...

Jeg klarte jo å brenne tommelen min på første bv møtet jeg hadde hjemme da vi lagde pizza[8D][8D]
Hadde blemmen enda da dere var der et par uker etterpå[8D] Min blemme gikk det ikke hull på, men ble veldig hard!! Lurte fælt jeg og, men gjorde ikke så vondt etter en tid. Og vannet forsvant etterhvert av seg selv og tilslutt gikk det litt hull og jeg måtte selvfølgelig plukke, og da var det kommet et nytt hudlag under[:)]

tror ikke det er store farer for infeksjon så lenge det ikke er hull i dem[:)] men er du engstelig, så ringer du!! Bedre en gang for mye, enn en gang for lite[:)]

masse god bedring til skjønne Sebastian[:)][:)]

Ja stakkars liten gutt =( tusen takk for at dere svarer =) vi får høre hva sykepleieren sier i morgen =)

Back
Topp