Noen som har erfaring med bedside-crib?

Vol86

Blir kjent med forumet
Vi får ikke plass til sprinkelsenga inntil senga vår, da må den stå ved fotenden. Det fungerte jo i og for seg med storebror, men var ikke alltid like lett å flytte han over i senga igjen uten at han våknet + at han gjerne ville ha en mammahånd inntil seg Ser for meg at det kanskje blir enklere å ha babyen ved siden av meg...noen som har prøvd bedside-crib?

Vi har hatt bedside crib sil storesøster og skal bruke den til lillebror. Overflyttingen etter amming går ikke så diskret for seg som jeg trodde. Jeg måtte liksom reise meg opp og ofte ut av senga da jeg skulle legge henne over, men bare det å ha baby ved siden av meg så tett uten å være redd for å legge seg på den synes jeg var verdt hele investeringen :)

Jeg har babybay, den er ganske liten, så jeg har brukt den til lille var 7 måneder - men ellers utrolig praktisk!

Ingen erfaring. Eg vurderer og ha Babynest i vår seng. Sist hadde eg ei så bare ville såve oppo meg. Blei lite søvn av det :p men eg drog og sprinkelsenga inntil senga vår og låg med min hand oppi til ho. Så er nokk praktisk med bedsidecrib :)

Vi har bedside crib. Fungerte veldig fint med storesøster. Liten og praktisk seng. Vi brukte den til hun begynte å reise seg opp.

Vi hadde bedside crib til storesøster og skal bruke den til lillebror.

Har egentlig bare positive ting å si om den senga! :) Syntes det var genialt å ha babyen så nærme, spesielt mtp amming og det at de ofte har behov for ei hånd på seg om natta.

Likte også å ha ei mindre seng enn sprinkelseng til nyfødt, den ble lunere den lille senga. Brukte den til hun reiste seg opp ved 7 måneder. :)

går det ikke an å bare fjerne ene siden på sprinkelsengen og sette/feste den inntil? :) jeg bare lurer, for jeg hadde tenkt å gjøre det :P

går det ikke an å bare fjerne ene siden på sprinkelsengen og sette/feste den inntil? :) jeg bare lurer, for jeg hadde tenkt å gjøre det :P
Mange sprinkelsenger kan du fjerne en side på ja :) pass da også på at du kjøper en med regulerbar bunn så du kan justere opp/ned ;)

Jo det går an, til med på den vi har. Problemet er at vi ikke får plass til den inntil senga vår, ellers hadde jeg bare brukt sprinkelseng - det er jo mye billigere ;)

Eg truuur vi akkurat skal få plass til sprinkelseng mellom vår seng og veggen, kjem til å kjøpe på IKEA. Dei som kan ta av sida er visst ganske nøyaktig like høge som senga vår når vi stiller dei inn på høgaste posisjon. Og viss ikkje lagar vi sikkert berre ekstra hull så det passar fint.

Til forrige barn laga eg noko a la bedside crib, eg skrudde fast ei hylle i passe størrelse mellom senga mi og veggen, skar til madrass og hadde oppå og sette ein tung stol for enden så babyen ikkje kunne trille ut.

Synest det var heilt genialt - og veldig enkelt å berre skyve ho tilbake etter amming, samtidig som eg slapp å vere redd for at det skulle bli for varmt eller tett for ho.

Synes det ser ut som hele siden må skrus av på noen av de, er på jakt etter en som jeg kan ta siden opp etter amming uten for mye styr ;)
Den fra troll på barnas hus kan enkelt taes opp og ned med en hånd (etter å ha fått inn teknikken) :-) vi kjøpte denne etter å ha testet den i butikken. Den er også veldig justerbar i høyde så du kan få den i samme høyde som senga deres og har låsbare hjul slik at den kan trilles rundt omkring om man vil.

Back
Topp