Noen som har erfaring med barn som har forstuet foten?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Evt kraftig overtråkk?

Hvor lang tid tok detfør barnet klarte å stå på foten igjen ?

Kraftig overtråkk hadde ene guttungen i fjor. Gikk en liten uke, 4-5 dager før han stod på foten med vekten....
Ikke press h*n, la det ta sin tid :)

Kraftig overtråkk hadde ene guttungen i fjor. Gikk en liten uke, 4-5 dager før han stod på foten med vekten....
Ikke press h*n, la det ta sin tid :)
Vi presser ikke men legevakten som ikke har sett på han mente han burde klare å gå på den i løpet av helga.

Har ingen erfaring ville bare ønske kb god bedring :)

Vi presser ikke men legevakten som ikke har sett på han mente han burde klare å gå på den i løpet av helga.

Som ikke har sett på han ja.... Da vet de nok hva som er best.. øhhh.
Vi var på legevakten, og fikk beskjed om å vente, ikke la han belaste foten noe særlig de første dagene, og så prøve forsiktig...

Masse god bedring hvertfall!! :)
Kanskje det er lurt med en tur på legevakten for å utelukke brudd?

Syns det høres veldig merkelig ut?...... Er det ikke bedre å sjekke det da, før de sier slikt pr. Telefon?
Han var ikke blå, da ville de ikke ha han inn. Har snakket med de to ganger siden vi fikk beskjed om å ringe igjen i går om det ikke var bedre.

Et kraftig overtråkk kan vare i flere uker. Gjorde det selv for noen år siden. Fikk streng beskjed om å ikke belaste foten på 14 dager, og gå med krykker 1-2 uker ekstra. Måtte også ha på bandasje hele dagen, ligge med foten høyt om natta.
Ene tantebarnet mitt fikk en overtråkk i fjor, og han krabbet rundt i nesten 1 mnd etterpå, foten var hoven og de var i røntegn, men ingen brudd som de kunne se. Kunne se at han haltet i flere uker etter at han begynte å gå normalt. (han var 4 år da)

Et kraftig overtråkk kan vare i flere uker. Gjorde det selv for noen år siden. Fikk streng beskjed om å ikke belaste foten på 14 dager, og gå med krykker 1-2 uker ekstra. Måtte også ha på bandasje hele dagen, ligge med foten høyt om natta.
Ene tantebarnet mitt fikk en overtråkk i fjor, og han krabbet rundt i nesten 1 mnd etterpå, foten var hoven og de var i røntegn, men ingen brudd som de kunne se. Kunne se at han haltet i flere uker etter at han begynte å gå normalt. (han var 4 år da)
Krykker skulle han ikke bruke, foten høyt har han og bandasje på dagen.

Så rart at han ikke skulle ha krykker, de gangene jeg har forstuet foten kraftig så har jeg fått røntgen (noe annet er latskap for man kan fint ha fraktur uten blåmerke!) også krykker i minimum 2 uker og støttebandasje.
Ville ringt fastlegen imorgen hvis de ikke ser på det engang!

Så rart at han ikke skulle ha krykker, de gangene jeg har forstuet foten kraftig så har jeg fått røntgen (noe annet er latskap for man kan fint ha fraktur uten blåmerke!) også krykker i minimum 2 uker og støttebandasje.
Ville ringt fastlegen imorgen hvis de ikke ser på det engang!
Vi har planer om det ja, legen på lv sa også vi må ringe fastlegen om han ikke var bra til i morgen

Vi har planer om det ja, legen på lv sa også vi må ringe fastlegen om han ikke var bra til i morgen
Det er bra, håper fastlegen har tid til dere imorgen og kan se skikkelig på han

Har selv tråkket kraftig over, og det var rett og slett kjempevondt i lang tid etterpå. Var også blå langt oppover leggen, og det hovnet skikkelig opp. Var aldri til legen da, men det ble nå bra igjen. Brukte heller ikke krykker, så gikk å haltet en god stund. Det som er veldig kjedelig er at det gjerne blir en svakhet der, så det er veldig lett å tråkke over igjen:( jeg slet lenge med det, og kjenner fremdeles det er en svakhet der.
Men jeg vet det er kjempevondt, så håper det går fort over for gutten din. Ta en tur til fastlegen om du er usikker på noe:)

Back
Topp