Noen som har erfaring med barn og dachs (hund)?

Kissaa

Glad i forumet
Hei,

ser det er en hundediskusjon her inne, men jeg lurer på noe litt mer konkret...

Farmoren til vår sønn har en meget bortskjemt og livlig dachs. Den er 7 år, og veldig aktiv. Snill og god, men oppmerksomhetssyk! Min mann er denne hundens bestevenn!

Da vi dro hjem fra sykehuset etter fødsel stoppet vi innom min svigermor for å hilse på denne dachsen. Det var ikke vellykket synes jeg. (Nå var jo jeg helt nybakt mor, og hadde alle følere ute da[8|]). Men dachsen skjønte ikke noe av babyen, og alt ble kaos. Han var kjempe sjalu! Alle gav hunden oppmerksomhet, og min mann gjorde som han alltid gjør, koser og leker masse med hunden.

Svigermor kom innom her noen dager etterpå og hentet en bæsjebleie[:D], som hun "serverte" dachsen. Dette var et tips hun hadde fått...

Nå på lørdag kommer svigermor og dachsen på besøk, for å prøve lykken igjen, og jeg er kjempe nervøs. Kjenner at morsinnstinktene mine bruser over!!! Jeg skal ikke sette noen stopper for dette hund og baby forholdet, men jeg tror jeg trenger noen erfaringer og råd fra dere der ute...[;)].

Håper på litt hjelp!

vi har en dachs. 10 1/2år er han blitt stakkars[:)] når det kommer en ny baby inn i familien eller hvis det er barn rundt han er han alltid snill, spesielt med små babyer som kan dra litt i haler eller hva de måtte få tak i. det er akkurat som om han skjønner at de er små å sårbare. han trenger bare å får en liten oppmersomheten når noen kommer. lykketil[:D]

Jeg har alltid hatt hund men desverre ingen Dachs. Men kjenner mange som har det. De sier jo hvor eldre hunden er dest mer sjans er det for den å blir sjalu, men det finnes alltid unntak.

Hva skjer med hunden hvis det er eieren av hunden som holder baby`N (når de hilser)?

Når min svigermor holdt babyen vår ble hunden gaaaal. Men det skjønner jeg, for da ble det nok litt mye konkurranse for han stakkar.

Ville dere lagt barnet deres ned på gulvet og latt hunden snuse fritt? Mulig jeg er litt overbeskyttende, men føler at det blir litt mye for min 2 uker gamle sønn???

Jeg skal gjøre det men min hund når min baby kommer. MEN JEG HADDE IKKE GJORT DET MED EN FREMMEND HUND!
Det problemet du har er ikke mye moro.

Nei, enig med at man ikke skal gjøre det med en fremmed hund, men denne hunden er ikke fremmed- men heller ikke vår egen... Gruer meg til lørdag jeg!

Og svigermor, som forøvrig bare er en snill dame, er veldig opptatt av at denne hunden skal godta og bli kjent med vår gutt. Interessekonflikt her[;)]...

Men bakterier trenger jeg ikke å være redd for???

Skulle tro jeg er verdens mest nervøse- er egentlig ikke det, men merker at jeg har "forandret" meg litt de siste ukene[&:]

Bakterier skal ikke være så skadelig, Men skulle hundne bite så trenger man å få en stivkrampesprøyte. Men av slikking og kosing er det ingen fare for :)

En ting som er vældig vigtig er, at hunden forstår at den er under din søn i rang. Det vil f.eks sige, når i er på besøg hos svigermor eller svigermor kommer til jer, så hilses der altid sidst på hunden. Tror ikke i kan undgå lidt jalousi fra hundens side (som regel går det over da)
Jeg kan godt forstå at du er lidt nervøs. Har selv Jack Russell Terrier og skal have barn i december. Vi kommer til at være vældig nøje med at hunden kender sin plads, det er det absolut bedste for den. Den må til enhver tid vide hvor grænserne går. Og husk at lige meget hvor snill og god en hund er, så er det et rovdyr. Lad aldrig hund og barn være alene!
Håber ikke jeg skræmte dig. Det skal nok løse sig for dig[:D]
Lykke til

Takk for svar.

Et problem er at denne hunden ikke vet sin plass i "flokken" fra før av. Den er meget bortskjemt og eier ikke oppdragelse[:-]. Men jeg skal gjøre mitt ytterste for at den skjønner at min sønn er før han i rang[;)].

Kan jo gi rapport etter lørdag...

Back
Topp