Noen som har erfaring med bæresele? Eller Maitai?

LillTrille

Glad i forumet
Lurer litt på om jeg skal invistere i dette, men er litt usikker på hvor mye man bruker den osv.. 
Er det noen her som har brukt dette før eller har kjøpt det?

Vi har sånn babybjørn sele :-)

Men er vår første så får se hvor mye vi bruker den, men har lest flere plasser (blandt annet forsia her idag) at det skal være veldig bra for babyen og være i en slik ;-)

Ei venninne av meg sa at de brukte sin veldig mye når de var på shopping eller skulle ut å reise også, kunne bli veldig tungt å gå med barne på armen et par timer på senteret og sånt :-)

Ble anbefalt fra barnefysioterapeut å ikke ha barnet for lenge i babybjørn. Ikke bra for hofter og rygg....Men nå er det noen år siden, så mulig de er blitt såpass mye bedre i konstruksjonen at det ikke har noe å si.

Har forøvrig tenkt å prøve bæring denne gangen.....men vet ikke helt hvilken type jeg skal prøve meg på. Noen erfaringer??? Vil at det skal være godt for babyen, og praktisk, og behagelig å bære:)

Ra2 skrev:
Ble anbefalt fra barnefysioterapeut å ikke ha barnet for lenge i babybjørn. Ikke bra for hofter og rygg....Men nå er det noen år siden, så mulig de er blitt såpass mye bedre i konstruksjonen at det ikke har noe å si.

Vært inne på nettsider å sett, og ser at babybjørnen har endret seg MYE siden jeg spurte fysioterapeuten, så mulig den er mye bedre nå:))

Har ingen erfaring, men har drista meg til å kjøpe bæresjal. Det vert jo anbefalt å bæra, og likar tanken på både å ha babyen nært og å ha armane fri. Trur det vert litt smakssak kva ein vel - sambo vil ha bæresele.

Det låg nokre instruksjonsvideoar på framsida for ei tid tilbake. På Youtube finn du fleire gode, og enda fleire mindre gode, instruksjonsvideoar for korleis du skal bruka dei forskjellige tinga

Jeg bar en del sist, og innbiller meg at det blir mere denne gangen siden det er praktisk. Jeg har babybjørn, som jeg brukte mye på korte turer innom senteret. Veldig enkelt å slenge på seg.

På gåturer og lengre shoppingturer ble det kun maitai. Hun satt supert i den, og jeg fikk ikke vondt i ryggen. I tillegg er de veldig fine å bære på ryggen med når barnet blir større.

Har noen jeg kjenner som skal selge en Ergo baby carrier. Noen som har erfaringer med den?

Har kjøpt både bæresjal og en Manduca. Og så fikk vi en Babybjørn. Hørt mye bra om Manduca og Ergo Baby Carrier fra venninner som er litt mer bæreerfarne enn meg.. Og de er litt mer pappavennlige enn sjalene. Men tror man skal vente til ungen er bittelitt større før man bruker de. Sjal igjen kan brukes fra prematur/nyfødt. Babybjørn skal ungen helst ikke sitte for lenge i har jeg hørt. Tror de sier selv 20 min om gangen. De gir ikke like god støtte og de blir mer hengende å dingle. Men funker bra til korte turer. 

Hmm.. mulig vi må investere i et sjal også om babybjørnen ikke er så god. Skal stikke hode inn til helsesøster neste gang jeg er på kontroll  og høre hva hun anbefaler ;-)

Sjal er jo fint ha sånn i begynnelsen uansett, siden den kan brukes fra de er nyfødte. Kan både bære og amme og ha hendene fri! Godt å lese(på forsida her i dag) at de ikke blir bortskjemt av det. 

Vi har Maitai etter vesla. den var kjempe god å bære i! anbefales på det sterkeste!
Manduka har eg ikkje prøvd sjølv men har fått den anbefalt av veldig mange. og den kom ut best i test når eg gikk med vesla. (snart 2 år siden) den kan du bære på ryggen og siden også når barnet blir større.
Eg har også hørt blanda skryt om babybjørn. en del sier at en ikkje må finne på å bruke den, og noken sier at den er veldig god.
men ei venninne hadde babybjørn og fikk låne min maitai og ho sa at det var to forskjellige verdener.. maitaien var SÅ masse bedre å ha på!

eg vil ha elastisk bæresjal til å begynne med.

Elastisk sjal i begynnelsen, og så over til manduca og meitai. Skal absolutt ikke ha babybjørn.

Jeg har vært så heldig at jeg har fått låne en Moby wrap og en meitei, så får jeg prøvd litt;;) 
Spennende å se;)

har moby wrap til nyfødt/babyperioden og manduca til hun blir noen mnd =)

Back
Topp