Noen som har erfaring me mild hjerneskadet barn*litt lang*

talata

Forumet er livet
Som noen av dere sikkert vet, sliter vi en del me Sara. I følge tester hos PPT ligger ho fortsatt på 3 års stadiet på enkelte ting(Ho blir 8 i Oktober). Ho har kommet inn på BUPP å vi venter fortsatt på å blir kalt inn for å starte på behandling. Ho skal i utgangspunketet bli utredet for ADHD. Lærinnen hennes som er spes ped og har jobbet me "vansklige" barn i mange år, sa på ett møte her om dagen at ho tror ikke at Sara har ADHD, men at etter å bli kjent me Sara så hadde ho tenkt på hjerneskade. Vi har fått journalen til Sara å lest om hjerneblødningen hennes, men det står liksom ikke noe mer. Men det står at den ska følges opp, men dette har ikke blitt gjort.. Er det en skade så må ho mest sannsynlig ha støtte og hjelp av folk resten av livet... Dette var ett slag i ansiktet kan dere si. Jeg har jo alltid sett på jenta mi som bare vansklig liksom...

Noen som har erfaringer me slikt?

Har ingen erfaringer, men ønsker dere lykke til, og håper dere finner ut av hva som feiler henne!

Klem!

ORIGINAL: Miss Otilie

Har ingen erfaringer, men ønsker dere lykke til, og håper dere finner ut av hva som feiler henne!

Klem!
Takk[:)]

Er selv spes ped lærer og har en elev i klassen som er for tidlig født som også hadde hjerneblødninger. Vi er veldig på vakt når det gjelder denne eleven fordi vi vet at sånne barn ofte kan slite på skolen. Har dessverre ikke mer erfaring enn det....

Veldig bra et det blir gjort noe når det gjelder datteren din...håper de finner ut hva som plager henne raskt sånn at de for satt i gang tiltak..lykke til!

Har ingenen erfaring med hjerneskade. Men jenta mi er prematur å har/hadde en liten cyste i hjernen. Tenkte på om de sto noe i journalen om vilke grad denne hjerneblødingen var? For til oss sa de at de var når den va i grad 1-2 ville det trolig ikke ha noe å si. Men her må der jo være en svikt i systeme.. ?
Off for helt vont av dere som plusselig har fått vite dette nå! Og ikke har blitt følgt opp som dere skulle [&:] Håper dere finner ut av ting og så sender jeg en god klem

Huff så leit.. Har hun ikke blitt fulgt opp som det står ville jeg blitt rasende da dette sikkert hadde blitt oppdaget mye før og kunne gjøres noe med..

ORIGINAL: Tutta 86

Har ingenen erfaring med hjerneskade. Men jenta mi er prematur å har/hadde en liten cyste i hjernen. Tenkte på om de sto noe i journalen om vilke grad denne hjerneblødingen var? For til oss sa de at de var når den va i grad 1-2 ville det trolig ikke ha noe å si. Men her må der jo være en svikt i systeme.. ?
Off for helt vont av dere som plusselig har fått vite dette nå! Og ikke har blitt følgt opp som dere skulle [&:] Håper dere finner ut av ting og så sender jeg en god klem
Nei det står vel i egentlig ikke hvilken grad den var, men de sa den gangen at det var en grad 2. Å at den satt sånn at det mest sannsynlig ikke hadde noe å si for henne. Men så er det jo en lite % sjans for at den hadde det da, å det har ikke blitt sjekket opp. Ho hadde en MR rett før hun ble skrevet ut av sykehuset(ho var 4 mnd), men det var det.

ORIGINAL: Puseline

Huff så leit.. Har hun ikke blitt fulgt opp som det står ville jeg blitt rasende da dette sikkert hadde blitt oppdaget mye før og kunne gjøres noe med..
Godtroende som jeg er, så trodde jeg at den ikke skulle sjekkes mer når ho ble skrevet ut.. Men journalen hennes sier noe annet ja...

jeg jobber med sånne barn! men hva er det du lurer på egentlig?
jeg er inne som støttelærer hos flere med hjerneskade! det skolene gjør er vel ofte å sette inn en ekstra lærer!
der jeg jobber har foreldrene mye å si på hvem som skal inn å jobbe med barnet dems!
vet ikke hva jeg skal si! det er fryktelig trist at dette har skjedd jenta di! men hun får det noj heekt fint alikevel skal du se[:)]

ORIGINAL: Sha

jeg jobber med sånne barn! men hva er det du lurer på egentlig?
jeg er inne som støttelærer hos flere med hjerneskade! det skolene gjør er vel ofte å sette inn en ekstra lærer!
der jeg jobber har foreldrene mye å si på hvem som skal inn å jobbe med barnet dems!
vet ikke hva jeg skal si! det er fryktelig trist at dette har skjedd jenta di! men hun får det noj heekt fint alikevel skal du se[:)]
hehe ja det er iegentlig ett godt spørsmål om hva jeg lurer på.. For det vet jeg liksom ikke på en måte.. Men si det skulle vise seg at ho har en skade, hva skjer videre da? Ho har allerede mange ssistent timer i skolen, men hva skjer vidre me skolen og utenfor skolen? Hvilke tilbud vil hun få, hvis hun får noen?

ORIGINAL: Bdancer

hva slags tester fra ppt?
hvis hun ligger på 3års stadie som 8åring så er det ganske langt etter! kan vel ikke være på alle områder om dere ikke har trodd det er noe mer enn adhd....[8|]
Nei, jeg skrev jo på enkelte ting...... Men som jeg skrev, at jeg har ikke koblet at holigger etter, jeg har bare sett på ho som "vansklig"

Hei! Hmm, dere kan ikke få bestilt time på sykehuset da for EEG (eller hva det EKG?) og CT scan? da vil jo de finne ut om hun har noe skade eller feil i hjernen?Jeg fikk time for min sønn gjennom fastlegen pga mistanker om epelepsi.

ORIGINAL: hønepønemor

Hei! Hmm, dere kan ikke få bestilt time på sykehuset da for EEG (eller hva det EKG?) og CT scan? da vil jo de finne ut om hun har noe skade eller feil i hjernen?Jeg fikk time for min sønn gjennom fastlegen pga mistanker om epelepsi.
Regner me at det blir ny MR å sånn, når BUPP får satt i gang.

ORIGINAL: Lissyjane

Har ingen erfaring,men vil bare gi deg en stooooor klem og lykke til[:)]
sign!

Back
Topp