Noen som har en lav sprinkelseng?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi bor for tiden litt trangt og vil plassere babien som kommer i september på samme rom som soresøster på snart tre år. Vi tenker å kjøpe en slik halvhøy seng og plassere sprinkelsengen under, men trenger tips til lave sprinkelsenger slik at det blir litt plass mellom de to sengene. Noen som har en ekstra lav modell?

Så lav har jeg ikke vært borti før...
Har selv en forholdsvis lav seng, den hadde passet under sånn type køyeseng høyde...

Hva med å lage selv? :)

Så lav har jeg ikke vært borti før...
Har selv en forholdsvis lav seng, den hadde passet under sånn type køyeseng høyde...

Hva med å lage selv? :)
Ja, vi har en stående hos besteforeldre som vi vurderer å kappe bena av:) Blir nok kanskje til det. Sengen til storesøster er nå bestilt og ha 113 cm frihøyde under. Om vi kapper bena av en og får den ned i 70 cm ish, skulle vi få lirket et barn fint ut og inn:) Vi kan også sette sprinkelsengen med kortsiden ut slik at bare halve sengen blir stående under den høye sengen. Tja...vi får prøve oss frem litt:p

Det er nok standard høyde på sprinklene pga sikkerhet. Men de som er med hjul ol er jo høyest. Vil tro den enkleste typen på IKEA er lavest.

Men for å være helt ærlig synes jeg det høres merkelig ut å "lirke" babyen ut og inn. Hva med brannsikkerhet? Hva når babyen begynner å reise seg og skal stå å stange? Og så blir jo ungen forholdsvis stor før man slutter med sprinkelseng, mtp å putte ungen inn gjwnnom en liten sprekk. Når man senker sengebunnen så blir det jo vanskelig å legge barnet helt ned uten å kunne bøye seg over sengen. Da må man isåfall dra sengen ut. Jeg tenker det kan være praktisk å ha sengen under der på dagen, men ville hatt plass til å dra den ut på gulvet når den er i bruk.

Det er nok standard høyde på sprinklene pga sikkerhet. Men de som er med hjul ol er jo høyest. Vil tro den enkleste typen på IKEA er lavest.

Men for å være helt ærlig synes jeg det høres merkelig ut å "lirke" babyen ut og inn. Hva med brannsikkerhet? Hva når babyen begynner å reise seg og skal stå å stange? Og så blir jo ungen forholdsvis stor før man slutter med sprinkelseng, mtp å putte ungen inn gjwnnom en liten sprekk. Når man senker sengebunnen så blir det jo vanskelig å legge barnet helt ned uten å kunne bøye seg over sengen. Da må man isåfall dra sengen ut. Jeg tenker det kan være praktisk å ha sengen under der på dagen, men ville hatt plass til å dra den ut på gulvet når den er i bruk.
Hehe, ja, særlig praktisk blir det nok ikke. Vi må nok bare prøvekjøre det og se hva som lar seg gjøre. Om vi får ei seng ned i 70 cm blir det en snau halvmeter mellom sengene og den lirkingen blir kanskje ikke så lirkete likevel...eller kanskje...? Minsten vil i alle fall bli nesten tre år før h*n stanger i sengen over, og innen det har vi flyttet til goooood plass:)

Vi har også mulighet for å trekke sprinkelsengen godt (egentlig helt) ut fra den andre sengen, det bare frister veldig å få den innunder pga plassen. Men, må vi, så må vi. Vi har også mulighet for å plassere barna på et større rom eller på hvert sitt rom, men da må vi ofre et gjesterom eller ta et lite rom selv og det er vi ikke så giret på. Men altså, de skal jo ha det greit disse barna, så vi gjør det vi må om dette ikke funker...

Her røyk gjesterommet. Vi har også det minste soverommet selv. Vi sover jo bare der, ungene trenger lekeplass også.

Her røyk gjesterommet. Vi har også det minste soverommet selv. Vi sover jo bare der, ungene trenger lekeplass også.
Ja, det er mulig vi ender opp med det, vi også, men da får vi 20 cm på hver side av sengen vår og må ha klesskapet vårt på rommet til ungene:p Men det går jo det. Da hadde vi fått en del av lekene bort fra lekekroken i stua og det hadde vært ganske digg! Jaja, vi får nesten bare prøve oss frem litt.

Back
Topp