Mortil2jenter Forelsket i forumet 10 Feb 2010 #1 Ja, da var det på tide med litt baking og det er boller som står på menyen. Noen som har en god oppskrift til meg?
Ja, da var det på tide med litt baking og det er boller som står på menyen. Noen som har en god oppskrift til meg?
T Tengela Betatt av forumet 10 Feb 2010 #2 Dette er min favoritt: 1,5kg hvetemel 250g smør, smeltet 300g sukker 100g gjær (2pk tørrgjær) 9dl melk kardemomme Bland først det tørre, så oppvarmet (37-39 grader) melk og smør Heves til dobbel størrelse. Ca 1 time På februar 2010 forumet (tror jeg det var) ligger det en kjempegod oppskrift på boller som lages med melis. Blir kjempe luftige og gode:) God baking!!!!
Dette er min favoritt: 1,5kg hvetemel 250g smør, smeltet 300g sukker 100g gjær (2pk tørrgjær) 9dl melk kardemomme Bland først det tørre, så oppvarmet (37-39 grader) melk og smør Heves til dobbel størrelse. Ca 1 time På februar 2010 forumet (tror jeg det var) ligger det en kjempegod oppskrift på boller som lages med melis. Blir kjempe luftige og gode:) God baking!!!!