Noen som har, eller har hatt to jobber samtidig?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Da tenker jeg på en helgejobb innen f.eks. hjemmesykepleie eller lignende og en butikkjobb i ukedagene.

Jeg holder på å søke på jobber nå, men mye av det jeg søker på er kun helgejobb/helgevikarer i hjemmesykepleien. Så kunne jeg i tillegg tenkt meg en jobb noen dager i ukedagene også, i butikk eller noe.

Noen som har erfaring med det? I såfall, hvordan gikk det?
Og hvordan ble inntekten med to jobber?

Jeg har hadde tre jobber samtidig med vgs, og det var slitsomt, men lønna ble jo veldig god. :)

Bare husk på å opplyse arbeidsgiverne om at den ene er hovedarbeidsgiver og den andre biarbeidsgiver ifht skattetrekket.
http://www.skatteetaten.no/no/Perso...nlige-sporsmal-om-skattekortet/?chapter=28570

Når du får ringevikar/små stillinger blir du som regel satt til "drittvaktene" ingen andre vil ha, som gjør det vanskelig med levering/henting av unger osv, og kan bli jobbende til et godt stykke ut på kvelden/natten om butikken har oppe sent. I tillegg må man være klar til å jobbe på kort varsel, og bør ikke si nei særlig ofte, men det vet du sikkert. :)

Lykke til med jobbsøking!

Jeg har hadde tre jobber samtidig med vgs, og det var slitsomt, men lønna ble jo veldig god. :)

Bare husk på å opplyse arbeidsgiverne om at den ene er hovedarbeidsgiver og den andre biarbeidsgiver ifht skattetrekket.
http://www.skatteetaten.no/no/Perso...nlige-sporsmal-om-skattekortet/?chapter=28570

Når du får ringevikar/små stillinger blir du som regel satt til "drittvaktene" ingen andre vil ha, som gjør det vanskelig med levering/henting av unger osv, og kan bli jobbende til et godt stykke ut på kvelden/natten om butikken har oppe sent. I tillegg må man være klar til å jobbe på kort varsel, og bør ikke si nei særlig ofte, men det vet du sikkert. :)

Lykke til med jobbsøking!

Takk for svar! [emoji4] For meg holder det med to jobber, men da må det være en helgejobb i hjemmesykepleien/på sykehjem og butikkjobb i ukedagene og vil helst noe som er fast, sånn at jeg har noe å gjøre på dagtid når datteren min er i bhg. Kan fort bli lange dager hvis jeg kun skal være hjemme og kun ha helgejobber [emoji28]
Er klar over det med hovedarbeidsgiver og biarbeidsgiver [emoji1303][emoji4]

Takk for det [emoji4]

Takk for svar! [emoji4] For meg holder det med to jobber, men da må det være en helgejobb i hjemmesykepleien/på sykehjem og butikkjobb i ukedagene og vil helst noe som er fast, sånn at jeg har noe å gjøre på dagtid når datteren min er i bhg. Kan fort bli lange dager hvis jeg kun skal være hjemme og kun ha helgejobber [emoji28]
Er klar over det med hovedarbeidsgiver og biarbeidsgiver [emoji1303][emoji4]

Takk for det [emoji4]

Du kan alltids studere da, om du vi. Det gir jo ikke penger i kassa under studiene, men det er jo veldig greit å ha en utdannelse som sikrer en en god sikker jobb. :)

Du kan alltids studere da, om du vi. Det gir jo ikke penger i kassa under studiene, men det er jo veldig greit å ha en utdannelse som sikrer en en god sikker jobb. :)

Og du får da stipend :) Så kan du ha helgejobb i helgene

Jeg studerte 100 prosent, jobbet som ringevikar i barnehagen (ble 2-5 fulle vakter i uken, ofte 3-4) og på en gård som servitør i helgene/kvelden. Gikk greit, men var slitsomt.

Nå har jeg 75 prosent stilling i skolen (hvor 50 er fast) pluss at jeg studerer deltid.

Har studie på planen, men må først ta opp noen fag for å få studiespesialisering og skal gjøre det neste år av for da er jeg 25 år og kan ta det som voksenopplæring. Og så blir det å studere sykepleien etterhvert [emoji4] men akkurat nå må jeg bare ha 1-2 jobber for å ha noe å gjøre om dagene når datteren min er i bhg, har vært hjemme med henne i 2 år så kjenner jeg må ut i jobb nå [emoji28]

Da tenker jeg på en helgejobb innen f.eks. hjemmesykepleie eller lignende og en butikkjobb i ukedagene.

Jeg holder på å søke på jobber nå, men mye av det jeg søker på er kun helgejobb/helgevikarer i hjemmesykepleien. Så kunne jeg i tillegg tenkt meg en jobb noen dager i ukedagene også, i butikk eller noe.

Noen som har erfaring med det? I såfall, hvordan gikk det?
Og hvordan ble inntekten med to jobber?

Har hatt opptil tre jobber samtidig, deltid både her og der. Synes ikke det er så mye å hente på det sånn økonomisk, ihvertfall ikke når du jobber i helsevesenet eller i butikk. Timelønna er jo generellt lav, og selv om det blir mere timer å jobbe, så tjener du ikke mer enn om du hadde hatt de samme antall timene på ett sted istedenfor tre. Tvert imot taper man ofte på det. F.eks på sykehuset hvor jeg jobbet før, så fikk jeg overtidsbetalt om jeg jobbet 12-timers vakter eller x-antall timer over "norm" i uka. Men om jeg hadde en vanlig vakt på sykehuset + så gikk til en annen jobb etterpå, så ville jeg ikke fått overtidstillegg. Så derfor lønner det seg ikke sånn sett.

Du må dessuten skatte veldig mye mer av alt du jobber som er over 100%-stilling. Så det er heller ikke særlig lønnsomt. Ja, du får jo mer i kassa, men du jobber da også veldig mye ekstra som du ikke får uttelling for.

Her hvor jeg jobber nå får jeg stadig vekk tilbud om å jobbe 12-timersvakter. Jeg sier alltid nei, fordi jeg jobber her fast kun 50%, så ville ikke fått overtidsbetalt selv om jeg jobber 12 timer. Og da synes jeg ærlig talt ikke at det er verdt bryderiet. Men så må jeg jo også finne hundepass osv dersom jeg skulle jobbet så lange dager, så det er ikke bare bare.

Det fine med flere arbeidsplasser er at du ikke går så fort lei. Du får stor variasjon på arbeidsoppgaver/miljø/kollegaer/tempo. Du får rett og slett mikset det opp litt og kan finne mye mer glede i jobben du gjør, fordi du får variasjon og ikke trenger å stirre på de samme veggene hver eneste dag.

Back
Topp