noen som har elektriske varmekabler?

SweetCherry

Gift med forumet
hvor mange grader står varmekablene deres på?

vi har nå på 24grader, men er jo fortsatt kaldt på badet og på badet gulvet!! det ble ikke en behagelig temepratur der før vi satt opp gradene til 33grader og det er vel altfor mye? 

Det kommer vel litt an på hvor langt nedi betongen varmekablene ligger.. og hvor effektive de er.. 

Men jo høyere tempratur du har dem på, jo større strømforbruk er det.. men du vil jo ha flisene på et behagelig nivå, så du må nesten føle deg fram til hva som funker.. ingenting er verre enn iskalde fliser.. 

Vi har våre også på over 30. Ifølge gubben her så ligger normalen på i alle fall 25-30 for å komme opp i en grei tempratur :)

Strømkablene på badet og gangen ligger på ca. 20 grader nesten hele året (I gangen slår vi av på sommeren). Da er det en behagelig lunk hele tiden. Kan ikke huske at vi har vært nødt til å skru opp temperaturen så mye på vinteren, kanskje litt over 20 grader. Samboern som styrer med dette, så har ikke kikka så mye på temperaturen i det siste.

kablene på badet står vel på 25 grader. noen ganger er det hett som fy, andre ganger litt kjølig.... vi bor i et hus fra 1860 så man må ofte overdrive fyringen litt for å få resultat...

Vi har vår på rundt 30 :) Da er det deilig og varmt på badet :) Mannen som er rørlegger sier at det er helt normalt for å få det passelig varmt :)

ok, takk for svar 

jeg satt opp gradene til 26 så da ble det litt bedre, så håper jeg at vinteren ikke blir for kald for da får jeg bare fyre de opp igjen..

Jeg har helt nye varmekabler på vårt nye bad, men det er ikke grader på den, står bare 1-2-3-4-5-6. Og vi har alltid på 6, ellers blir det ikke varmt nok.

Det har en del å si hvordan de er lagt.
Bodde i helt nytt hus for et års tid siden, og der var det store fliser på gulvet, og et sted på badet kunne jeg kjenne at halve flisa var varmere enn den andre halvdelen, selv om alt gikk på samme temperaturstyrer og dermed hadde samme temperatur. Ikke helt bra...
Her har vi vannbåren gulvsvarme og det gir en mye gjevnere lunk enn strøm. Veldig fornøyd med det.

Back
Topp