Noen som har Eika husforsikring?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi har nylig flyttet, og har full forsikring i Eika. Vi oppdaget under forrige storm at mange av vinduene våre lekket vann når det regnet. Kontaktet Eika to dager etter, de sendte takstmann. Men forsikringsmannen presiserte at de dekket kun innvendige skader, og hvis det var noe - så kunne vi kjøpe takstrapporten av takstmannen og ta det videre med forsikringen.. takstmannen kom etter 2 uker, da var det selvfølgelig tørrvær siste uka. Han kikket på vinduene med lommelykt og gikk herfra, han hadde ikke med seg fuktmåler en gang. To timer etter fikk vi melding fra Eika som henla saken, da de innvendige merkene etter vann bare var å vaske vekk.

Nå er det storm igjen, og flere vinduskarmer flyter med vann, og mannen tror det har kommet vann under gulvet under ene vinduet.

Jeg syns det høres så rart ut, kjøpe takstpapirer selv for å kjøre forsikringsak?
Og hvorfor dekkes ikke årsaken til vannlekkasjen, men kun innvendige skader?

Er alle forsikringer sånn, eller er det kun Eika?

Hva med å dokumentere med bilder mens det står på? Vet ikke om det kan hjelpe, men jeg tenker at det kan hvertfall ikke skade når takstmannen er så treg og uproffesjonell at han ikke har med fultmåler...

Jeg hadde ringt forsikringsselskapet angående dette. Når det gjelder rapporten så er den i utgangspunktet forsikringsselskapets eiendel da dette er en tjeneste de kjøper for å dekke omfang av skader etc. Mulig du kan få kopi gratis av Eika, men det skader ikke å spørre.

Eika er helt umulig å få hjelp av!!

Synes Eika er helt topp jeg
Tryg derimot. Helt håpløs
Så bra for deg.
Vi har aldri fått hjelp.
Og en dag jeg ble påkjørt bakfra så ringte jeg de ang skadene og sa jeg måtte byttr bilstolen til gutten, fikk jeg beskjed om at det trengte jeg sikkert ikkr og støtet var sikkert ikke sterkt nokk til at stolen skulle byttes.
Også måtte jeg ta kontakt med den andre bilens forsikring selv.
Frekke og spydige var de også.

Hele bakenden ble litt førskjøvet og bilen ble kondem.

Back
Topp