Noen som har dukke-/lekestue her?

~Rapunzel~

Glad i forumet
Som har byd den opp fra grunnen av.
Lurer på hvor mye det koster sånn ca. Har endelig fått med kallen på å bygge. Men grit å vite hvor mye penger som går med på slikt. Er ikke int i noe ferdig-produkt som man får kjøpt på Bygger`n. Vil ha noe som ingen andre har[;)]

Aaaa[:)]
Her skal familien settes i sving. Eneste vi har fra før av er gulvbelegg.. Haha[:D]

her er den bestefaren til snuppa bygde til henne, bilde er fra under byggingen men denne kom på 15000 kr, men den er jo med takstein og sånn:

ORIGINAL: lille iskaffe

her er den bestefaren til snuppa bygde til henne, bilde er fra under byggingen men denne kom på 15000 kr, men den er jo med takstein og sånn:

Så søøøt [:)]

Her er i dukkestue, som fortsatt står hjemme hos mamma og pappa. Pappa bygde vel den til meg for en 23 år siden kanskje, av rest-planker + andre rester de hadde igjen fra husbyggingen hjemme. Så den kosta han ikke all verden sånn sett..

Den har jeg lekt sååå mye i- masse gode minner derfra ja [:)]

Mannen driver også å bygger til jentene i hagen her. Vi bruker også rest-planker fra gamle-garasjen som vi reiv utvendig (+ litt nytt material). Vi har fått et vindu av familien til ei vennine som skulle bytte ut noen gamle vinduer på hytta si, og har øynene åpne for et vindu til også...
Innvendig er den ikke ferdig- mannen skal begynne med det iløpet av mai, tror jeg. Må kjøpe nytt der, nytt gulvbelegg, plater og ferdigmalt panel på vegger og i tak tror jeg det blir. Døra skal en kompis av mannen lage (har ei provisorisk enn så lenge, bare for å tette den).

Mannen sier vår vil komme på ca. 10 000,- til slutt.
(får legge ut bilder når den blir ferdig, nå ser den bare veeeldig ferdig-uferdig ut [8D])

Og senere blir det vel en liten veranda-platt utenfor døra også!

Wow, den var kjempesøt. Noe slikt jeg kunne tenkt meg også. Er den stor?
Vi har nemlig verdens minste hage.[:D]

ORIGINAL: ehtereM

Wow, den var kjempesøt. Noe slikt jeg kunne tenkt meg også. Er den stor?
Vi har nemlig verdens minste hage.[:D]

jepp den er ganske stor.Måtte ha litt str på den siden vi skulle ha lik takvinkel på den som på huset våres......

åååhh...det er så søtt...hvor gamle er barna deres som får det??
jenta mi skal få til sommeren eller neste sommer...regner med at hun kanskje ikke kommer til å bruke så masse denne sommeren..og tenker neste sommer kan hun være med pappan å snekre litt..[:D] skal ha lik kledning, belistning og takkstein som huset. gleder meg.... heldigvis har jeg en snekkermann[:D][:D](ikke at man trenger å v're fagmann å få opp en liten dukkestue..)

Sønnen i huset blir 4 i sommer, mens lillemor bli 1,5 år i sommer. Skal ha ei lekestue som er veldig nøytral. Skal faktisk ha en del lyseblått inni den. Blir kjekt for storebror å servere saft og boller til mammsen sin mens hun sitter på verandaen og nyter sola[:D]

ORIGINAL: Mylady

ORIGINAL: Marit_mor

Her er i dukkestue, som fortsatt står hjemme hos mamma og pappa. Pappa bygde vel den til meg for en 23 år siden kanskje, av rest-planker + andre rester de hadde igjen fra husbyggingen hjemme. Så den kosta han ikke all verden sånn sett..

Den har jeg lekt sååå mye i- masse gode minner derfra ja [:)]

Så utrolig koselig! En sånn vil jeg ha til snuppa[:)] 

[:)], har vært veldig glad i den ja!!
Ble liksom huset mitt det, særlig da pappa skjærte ut en tre-plate for å henge på nøkkelen (kjekt å kunne låse lekestua, særlig i tettbebebygde strøk med masse barn.. [8|]) som han skrev 'Marit-bu' på [:)].
Tuva liker veldig godt å leke seg der inne om sommeren når vi er der på besøk også (om vinteren blir den brukt til ekstra oppbevaring av hagemøbler etc, det kommer nok vi til å bruke vår til også!), så det vil nok bli stas å få egen her i hagen iløpet av våren/sommeren også tenker jeg.
Tuva blir 5 år i august, og lille Una-mor fyller 1 år nå i mai.. [:)]

Back
Topp