noen som har cairn terrier her?

OH RLY?

Forumet er livet
[:D] har virkelig virkelig VIRKELIG ønsket meg den rasen i snart 7år, å NÅ er det på tide å få i seg føler jeg.
så da er jeg jo selvfølgelig alltoppslukende over alt som har med rasen å gjøre!

SÅ!

Har du cairn terrier? Fortell meg litt om hunden din da, å jeg blir fryktelig glad hvis noen har bilder av sine fine små[:D]

ORIGINAL: Goolle

Har ikke, men har skreeeeekkelig lyst på!
Er forelsket i den rasen [:)][:)]

Lykke til!

Og jeg forlanger bildetråd når du har gått til anskaffelse av en cairn!
ja det skal du få!

jeg er litt nysgjerrig da på hva som egentlig menes med en stor hund i en liten kropp? ser for meg at den tror den er en tøff dalmatiner bare at man ikke merker det like godt når den hopper på deg for å leke[8D] Jeg er vant med border collie, japansk spisshund og dalmatiner/border colliemix så er ikke bekymra for at jeg ikke takler det, men det er så spennende å se hva andre tenker om den setningen

Har ikke , men har enormt lyst på!! De er enormt skjønne da[:D]

Svigers har. Det er en dritthund. [8D] Men det har vel mer med oppdragelsen den har fått, vil jeg tro. Den bjeffer HELE tiden, hører ALDRI etter, og er aggresiv mot andre hannhunder. Den har knurret til Vilja flere ganger også, for ingenting. [>:]

ORIGINAL: OhMyGod!!!

ORIGINAL: Goolle

Har ikke, men har skreeeeekkelig lyst på!
Er forelsket i den rasen [:)][:)]

Lykke til!

Og jeg forlanger bildetråd når du har gått til anskaffelse av en cairn!
ja det skal du få!

jeg er litt nysgjerrig da på hva som egentlig menes med en stor hund i en liten kropp? ser for meg at den tror den er en tøff dalmatiner bare at man ikke merker det like godt når den hopper på deg for å leke[8D] Jeg er vant med border collie, japansk spisshund og dalmatiner/border colliemix så er ikke bekymra for at jeg ikke takler det, men det er så spennende å se hva andre tenker om den setningen

Vi har en jrt. Også en stor hund i liten kropp. Han kan glatt sjefe over svæææære eldre hunder. Og viser fort hvem som er eldst når han møter yngre hunder[;)]

Han blir med på lange fjellturer, men storkoser seg også på småturer. Han er med der vi er[:)]

Han trur han er veldig tøff, men møter han schæfere blir han knøttliten og vi må bære han[;)] Og hvis han ser andre hunder løfter han på pelsen så han blir større[:D]

Han er en terrier, så kan være litt gnellete[:D]

Jeg har cairn terrier, hun er straks 3 år, og vi kunne ikke hatt bedre hund. [:D]

Oppdragelse har selvsagt mye å si, det gjelder alle hunder. Aldri opplevd en aggresiv terrier jeg, men bjeffe det gjør dem. Dette er de jo avlet til å gjøre, så akkurat den biten må en bare regne med, og ta det som et pluss om de ikke blir så ille som regnet med. [8D] [:D] Når de tipper rundt 2 år så roer de seg jo og en del.

Fordelen med dem er at de har grei str, røyter ikke, har en sterk terrier psyke, som gjør at de tåler f.eks å ha unger rundt seg, som ikke alltid er så forsiktige.. [8D]

Det jeg skriver her gjelder de hundene jeg har møtt og min egen da, alle trenger jo ikke være sånn.

Jeg kan glatt anbefale Cairn, men kommer nok ikke til å skaffe meg flere terriere selv, nå vil jeg ha større hund etterhvert. [;)]

Jeg har en Cairn Terrier tispe som er 1 år og 7 mndKunne ALDRI tenkt meg en annen rase[:D]Det er virkelig en stor hund i en liten kropp[:)]
Hun er snill som et lam, og så tålmodig med barn. Hun er en liten "tøffing",nysjerrig,våken,leken og sååå sjarmerende!
Hun bjeffer kun når det ringer på døren,men det varer bare til vi har åpnet døra-da blir hun såå glad for å få besøk[8D]
Hun ELSKER å gå lange turer,og vil gå tur uannsett vær. (Finnes ikke dårlig vær-men dårlige klær)
Vi bor i en blokk med over 100 leiligheter,og alle vet hvem Mira er her,hun sjarmerer de fleste[:D]
Er helt forelsket i min Cairn Terrier

Back
Topp