Noen som har bygd på??

snuppa80

Forumet er livet
Jeg fantaserer litt om å bygge på jeg, ikke så mye, men 20-30 kvadrat... Utvide rommet til minsten, utvide badet og KANSJE få et lite kontor/soverom til[:)] Men så ANER jeg ikke hva sånn koster[8|] Det blir jo bare en etasje, men vi må gjøre om taket, for tilbygget blir i vinkel på selve huset liksom.

Noen som har erfaring? Hva kosta det, og hvor mye bygga dere på??[:)]

Lurer på det samme selv jeg[&:]

Skal bygge på innen ett par år.
Trenger to soverom og ett vaskerom! Hehe...

Trur bare jeg må vinne en mill i lotto jeg[:-] Jeg vil ha nytt vaskerom, kjøkkenet blir mest sannsynlig pussa opp i løpet av nær framtid (jeg håper i alle fall), også vil jeg ha større bad OG et rom til[:D] Hvem sa kravstor?[8|]

ORIGINAL: *Kristoffers mamma*

naboen vår pussa opp bare litt større yttergang og det kosta de ca 500 000 så det er dyrt[;)]
Hva la de ned i gulvet og på veggen da? Gull?? [:D][:D] 500 000 er vel litt drøyt eller? Håper det, for ellers kan vi bare glemme gang, bad og soverom...

Vi har bygget en "bod" på utsiden av huset og slått ned veggen slik at den gamle og nye boden ble en stor. Skal brukes til inngangsparti for oss beboere [:D] Tilbygget kostet ca 40 000.- Nå skal det legges kabler og gulv, vegger skal opp og det skal nye lys til. Regner med at det kommer på 70 000.- Utvendig hadde vi snekker, inne er det en elektriker som må hjelpe, ellers gjør vi resten selv.

ORIGINAL: lisemo

ORIGINAL: *Kristoffers mamma*

naboen vår pussa opp bare litt større yttergang og det kosta de ca 500 000 så det er dyrt[;)]
Hva la de ned i gulvet og på veggen da? Gull?? [:D][:D] 500 000 er vel litt drøyt eller? Håper det, for ellers kan vi bare glemme gang, bad og soverom...

Ja, det var vel litt mye kanskje... Vi må vel få rota oss til å få et tilbud, bare en ca pris... Men så føler jeg at hvis vi tar kontakt så bilder man seg litt også på en måte... Har jo regna med å bruke litt penger på det, men ikke så mye som 500 000 skal vi bruke. Da kan vi snart kjøpe nytt hus[8D]

Det som ofte er er vel at det ikke er kvm som koster, men alt grunnarbeidet på en måte..
Så om man bygger ut 3 store rom eller en liten yttergang så er det ikke SÅÅÅ store forskjellene!

Ihvertfall det jeg har hørt...
Også kommer det jo også ann på hvor mye man gjør selv og da...

ORIGINAL: CHICKA©

Det som ofte er er vel at det ikke er kvm som koster, men alt grunnarbeidet på en måte..
Så om man bygger ut 3 store rom eller en liten yttergang så er det ikke SÅÅÅ store forskjellene!

Ihvertfall det jeg har hørt...
Også kommer det jo også ann på hvor mye man gjør selv og da...

Nettopp !

Vi drømmer også om påbygg, dog i høyden- hørt det er billigere enn å utvide mer på bakken (har stor nok tomt til det også, men frister ikke like mye å ta av hagen)..

Vi skal etterhvert ha opp en etasje til på huset vi.. det blir dyrt det! Det som kommer til å koste er å få løfta taket.

ORIGINAL: MsMarte.

Vi skal etterhvert ha opp en etasje til på huset vi.. det blir dyrt det! Det som kommer til å koste er å få løfta taket.
Har dere hørt noen pris på det? Sikler etter å få en etasje til på huset jeg også... [:D]

ORIGINAL: lisemo

ORIGINAL: MsMarte.

Har dere hørt noen pris på det? Sikler etter å få en etasje til på huset jeg også... [:D]

vi skal gjøre det meste selv, har venner og bekjendte som er fagfolk innen de områdene vi trenger.. Så jeg ser for meg at det som koster mest er liften til å løfte taket..[:o]

mannen min jobber med eiendom og bygggreier. han sier 20 000 m2 om man skal ha håndverkere til å bygge, omtrent halvparten om man gjør det selv

Det lure å gjøre er å "bestille" ca 3 firmaer, få de til å gi dere et prisoverslag og seff velge det billigste [:D]
Vi har også planer om å bygge ut ca 30m2, men tviler på det blir gjort før babyene kommer... Satser på innen neste sommer [8D]

Vi har bygget på. Flink samboer som fant ut at før dame med barn skulle inn måtte man ha større og bedre inngangsparti og skikkelig VASKEROM[8D]
Han bygget på i en etg, ca 40 m2, vaskerom, gang, do og vindfang. Varmekabler i vindfang, vaskerom og do, vaskerom er flislagt gulv, skifer i gangen.

HAn gjorde det meste selv, men snekkere satte opp skallet til påbygget, han støpte, fikk en kompis til å flislegge, har selv høvla og fiksa panelen ute og inne. og tok all isoleringa sjøl, la taket etc sjøl, men snekkere koblet på påbygget.

Vi har brukt inngangsdøra på nytt, og brukt omigjen ett vindu, resten ernytt. Dette kom på 150 000,-

Da har han byttet til seg innredninga på vaskerommet, den alene ville i tilegg kostet 30 000.

ORIGINAL: mor0608

mannen min jobber med eiendom og bygggreier. han sier 20 000 m2 om man skal ha håndverkere til å bygge, omtrent halvparten om man gjør det selv

600 000 for 30m2 det jo.... Det var litt mer enn jeg trudde faktisk[8|] Å jobbe inne er liksom greit, er utejobben som vi ikke kan. Vi har rett og slett ikke peiling, vi kan legge gulv, tapetsere og male liksom[:-]

Får håpe det er nedgangstider for snekkere når/hvis vi skal bygge på[8D]

10-15 000 per kvm, sier mannen... Kommer jo an på om man har tenkt å gjøre mye selv eller ikke også [:)]

Back
Topp