Noen som har bygd hus...

Martes

Elsker forumet
Og bare gjort ferdig 1 etg, for å vente noen år med 2 etg? Hvor mye sparte dere på det??

lurer jeg også på!
vi vurderer å ikke gjøre klart kjelleretasjen (en kjellerstue, 3 soverom, noen boder og et bad) før senere.
altså... da mener jeg å legge gulv og sånt da - det er jo klart til bruk fra byggmesteren sin side, bare egenarbeidet igjen.

Har ikke bygd selv, men du sparer jo mye penger der og da, f.eks baderoms innredning er kjempe dyrt og det koster en del tusen i maling/tapet og gulv + lister i rom[:)]

Kjenner flere som har bygd hus med ferdig 2etg, men ikke gjort noe med det etter snkker var ferdig og heller ventet noen år da de f.eks ikke trengte 2etg de første årene[:)] Da kan du ta litt og litt etterhvert som man har noen kroner ekstra[;)]

Joda du sparer på det! Vi har gjort det på den måten. Huset stod ferdig i 2000. Vi har gjort ferdig rom for rom i andre etasjen. Da har vi kunnet gjort innkjøp av diverse når vi har råd og når det har vært ting på tilbud som vi har hatt behov for. Og vi har ikke måtte tatt ekstra lån på flere hundre tusen som vi har måttet betale renter på!! Det lønner seg virkelig!! nå har vi bare 1 rom igjen i andre etasje - ekstrabadet. Det dyreste selvsagt. Og det trenger vi nå da vi blir en familie på 5. Og en 10 åring som bruker 20 min på do hver eneste morgen!!! Så det begynner vi på til sommeren!!!!!!!!

Har ikke peiling med man må jo spare penger på det hvis man gjør det på den måten. Handle inn på tilbud og når man har lagt av litt ekstra penger. Kan dere gjøre noe selv eg jo det penger spart også. Er vell sikkert bare at man få være litt fleksibel og følge med når ting som materialer og innventar er på tilbud!

ORIGINAL: Luremus

Joda du sparer på det! Vi har gjort det på den måten. Huset stod ferdig i 2000. Vi har gjort ferdig rom for rom i andre etasjen. Da har vi kunnet gjort innkjøp av diverse når vi har råd og når det har vært ting på tilbud som vi har hatt behov for. Og vi har ikke måtte tatt ekstra lån på flere hundre tusen som vi har måttet betale renter på!! Det lønner seg virkelig!! nå har vi bare 1 rom igjen i andre etasje - ekstrabadet. Det dyreste selvsagt. Og det trenger vi nå da vi blir en familie på 5. Og en 10 åring som bruker 20 min på do hver eneste morgen!!! Så det begynner vi på til sommeren!!!!!!!!

Det var kjempe lurt [:)] Vi er i tenkeboksen, men alternativet er å bygge stort og så vente med 2 etg eller ta alt på en gang og ikke så stort.

Ingen fler som har bygd?

[8|][8D]

Sparte? Vi ventet med loftet. Det kom på ca 100 000. men det var fordi vi ikke hadde råd til å gjøre det med en gang.

ORIGINAL: Glava

Sparte? Vi ventet med loftet. Det kom på ca 100 000. men det var fordi vi ikke hadde råd til å gjøre det med en gang.

Mente "sparte" for utgiften kommer jo før eller senere. Men greit at det kommer senere om man ikke har råd til å ta alt med en gang

Back
Topp