Noen som har brukt wild jam?

Majamor

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Hadde en kjemisk/SA men henger her inne med dere litt likevel.. Jeg har hatt veldig kort lutealfase (5 og 3 dager) og gyn snakket om i dag at dette kunne være grunnen til den tidlige SAen. Jeg skal måle progesteron nivået senere i syklusen men vurderer å prøve wild jam nå. Er det noen av dere som har erfaring med dette?:anyone
 
Jeg prøvde deg en syklus men da fikk jeg jo aldri mensen igjen :hilarious: den kom etter 5 uker (etter forventet mens). Så for meg så skapte den bare syklus kluss!

Trist å høre om sa’en din, håper den sitter snart for dere <3
 
Jeg har ikke kort lutealfase.. men har prøvd det.. følte ikke noe forskjell fra vanlig, men det er ikke noe jeg ville satset på at gjorde den store forskjellen. Hvis gyn mener du har for kort lutealfase, så bør jo hun kunne gjøre noe fremfor at du skal tulle med alternativ medisin..
 
Brukte wild jam og bidronning gele den syklusen vi fikk det til å klaffe når vi prøvde på nr 3. Da hadde vi prøvd 5 mnd.
Men om det var det som gjorde at vi fikk det til, eller om vi hadde gjort det uansett vet jeg jo ikke.
 
Jeg har prøvd både Bidronning gelé og wild yam i desperate forsøk på å bli gravid da vi prøvde på førstemann. Funker ikke. Jeg hadde ikke kastet bort tid eller penger på wild yam altså, hvis gynekologen din mener lutealfasen din er for kort så finnes det andre progesteron preparater som leger kan gi deg på resept som fungerer. Det er vel ikke vitenskapelig bevist heller at verken bidronning gelé eller wild yams i form av kremer har noe effekt. Innholdet av progesteron i slike kremer en får kjøpt på helsekost (wild yams feks) er så lite uansett at det vil ikke ha noen virkning. Noen ganger kan også slike alternative medisiner virke mot sin hensikt. Snakk med gynekolog/lege og rådfør deg med dem før du tar noe som helst tilskudd, er mitt råd iallfall.
 
Hadde en kjemisk/SA men henger her inne med dere litt likevel.. Jeg har hatt veldig kort lutealfase (5 og 3 dager) og gyn snakket om i dag at dette kunne være grunnen til den tidlige SAen. Jeg skal måle progesteron nivået senere i syklusen men vurderer å prøve wild jam nå. Er det noen av dere som har erfaring med dette?:anyone

Ikke prøvd det før så har ingen erfaring å dele.
Men vil ønske deg lykke til og håper du blir fort gravid igjen ❤️ kjempetrist at du mistet ❤️
 
Back
Topp